ضرورت توجه به برنامه‌ریزی مدیریت شهری

مدیر کل امور شهری و شورای اسلامی استانداری اصفهان گفت: ما میراث‌دار گذشتگان هستیم و باید در امر توسعه با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر ذاکری امروز _پنجشنبه چهارم آذرماه_ در آئین تکریم و معارفه شهردار قمصر اظهار کرد: باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا در توسعه شهری با توجه به عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی دقیقی را اجرا کنیم.

وی مدیریت اجرایی و پارلمان شهری را عامل توسعه شهری دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید در غالب عدالت اجتماعی قرار بگیرد؛ مدیری موفق است که لایه‌های شهری را بشناسد و به تمامی محلات و مشکلات آگاه و کارایی اقتصادی داشته باشد.

مدیر کل امور شهری و شورای اسلامی استانداری اصفهان ادامه داد: شهر پویا یعنی شهری که مهاجرت ندارد و اقتصادی کارآمد را با حمایت بخش خصوصی رقم بزند. شهر قمصر مهاجرت پذیر بوده و این نمایانگر پویایی این منطقه است و مهمترین راه برای کمبود درآمد و هزینه استفاده از اقتصاد کارآمد در بخش خصوصی است. برنامه ریزان شهر باید این کسر بودجه را بر اساس توسعه پایدار با استفاده از منابع خصوصی رقم بزنند.

ذاکری تصریح کرد: شهر قمصر امتیازات ملی از جمله هوای پاک و منابع خوبی دارد که مسئولان باید به واسطه این ظرفیت‌های ویژه بر حسب منافع مردم برنامه‌ریزی کنند تا پویایی همیشگی را برای شهر به ارمغان بیاورند؛ بهترین هوا و منابع آب با امکانات توریستی بهترین برنامه‌های مدیریتی را می‌طلبد.

وی راهبرد توسعه اقتصادی، حذف فقر و ایجاد عدالت اجتماعی با تقسیم سرانه برای همه مردم را ملزم به حفظ محیط زیست و عدم تغییر کاربری‌های غیر مجاز دانست و گفت: تغییر کاربری عامل نابودی شهرهای کوچک بوده که باید در این زمینه دست واسطه و زمین‌خوار را کوتاه کرده و با قطع ید واسطه گران، برای این شهر راهکار توسعه‌ای بچینیم.

مدیر کل امور شهری و شورای اسلامی استانداری اصفهان ادامه داد: مشارکت مردم در تأمین منابع و حمایت از سرمایه گذار، استفاده از اتاق‌های فکر و کارشناسان متخصص، بهترین نوع مدیرت شهری است.

به گزارش ایمنا، آئین تکریم «حسن پرآبی قمصری» شهردار سابق و معارفه «مجتبی ولی پناه» شهردار جدید قمصر با حضور نماینده مردم نطنز و بادرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه کاشان، امام جمعه قمصر و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات شهرداری قمصر برگزار شد.

کد خبر 537820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.