جمعیت سالمندان اصفهان بیش از متوسط کشوری است/۱۱.۹ درصد جمعیت اصفهان بالای ۶۰ سال هستند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۱.۹ درصد از جمعیت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، در حالی‌که متوسط جمعیت سالمند کشور ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌الله نصر اصفهانی امروز _پنجشنبه چهارم آذرماه_ در دیدار با شهردار اصفهان، با بیان اینکه پرداختن به موضوع سالمندی جزو مسائل انتخابی نیست بلکه یک انتخاب اجباری است، اظهار کرد: همانطور که ۲۰ سال پیش برای محیط زیست ما فکری نشده است و اکنون با بحران‌هایی مانند آب مواجه هستیم اگر از امروز برای سالمندی هم تدبیری اندیشیده نشود در آینده با بحران سالمندی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در استان اصفهان ۱۱.۹ درصد از جمعیت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، در حالی‌که متوسط جمعیت سالمند کشور ۱۰ درصد است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴۲ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال در استان اصفهان زندگی می‌کنند، گفت: در این شرایط تنها ۲۸ هزار نفر از سالمندان اصفهان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از شرکای ما در پروژه شهر دوستدار سالمند به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران انتظار داریم نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران حمایت اجتماعی و پوشش نهادهای خیریه‌ای از ایران را دریغ نکند.

نصر اصفهانی تصریح کرد: در راستای کمک‌های جهانی، این صندوق توانست یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به ما هدیه کند که این دستگاه‌ها هم اکنون در اختیار مؤسسات خیریه و مراکز نگهداری سالمندان استان قرار گرفته است.

کد خبر 537793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.