ترین‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال + فیلم گل برتر هفته

هفته ششم لیگ برتر فوتبال با پیروزی سپاهان و پرسپولیس و توقف سایر مدعیان همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته ششم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های مدعی سپاهان و پرسپولیس پس از دو هفته ناکامی در کسب پیروزی، برابر رقبای خود به پیروزی رسیدند تا در هفته‌ای که استقلال، گل گهر و آلومینیوم متوقف شدند، وضعیت بهتری در جدول پیدا کنند. در این هفته همچنین دو تیم قعرنشین شهرخودرو و صنعت نفت آبادان مغلوب شدند تا خطر سقوط بیشتر آنها را تهدید کند.

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور یک- شهرخودرو صفر

نساجی ۲- پیکان ۲

فجرسپاسی صفر- سپاهان ۲

هوادار صفر- آلومینیوم صفر

گل گهر صفر- استقلال صفر

ذوب آهن صفر- فولاد یک

نفت مسجد سلیمان صفر- مس رفسنجان یک

پرسپولیس یک- صنعت نفت آبادان صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران:

بازی هفته: نساجی ۲- پیکان ۲

روز پر اشتباه دروازه‌بان‌های دو تیم باعث شد پر گل‌ترین بازی هفته در ساری رقم بخورد. دو تیم در مقاطعی از بازی تیم برنده زمین بودند اما در نهایت به تقسیم امتیازات رضایت دادند تا مهیج‌ترین بازی هفته فارغ از حساسیت‌های جدولی با تساوی به پایان برسد.

تیم هفته: سپاهان

سپاهان پس از دو هفته ناکامی روز کم نقصی را برابر فجرسپاسی پشت سر گذاشت و اکثر بازیکنان این تیم نمره بالای ۷ از متریکا دریافت کردند. شاگردان نویدکیا برابر یکی از سرسخت‌ترین رقبای تاریخ خود در حافظیه شیراز ۲ گل زدند و چندین موقعیت هم ایجاد کردند تا بهترین تیم هفته لقب بگیرند و به لطف توقف استقلال و آلومینیوم، به صدر جدول بازگردند.

سرمربی هفته: جواد نکونام

جواد نکونام که چند هفته‌ای است به فولاد بازگشته است خیلی زود تأثیر خود را روی تیم گذاشته است و اهمیت سرمربی را خیلی واضح در یک تیم نشان داده است. فولاد یکی از سخت‌ترین بازی‌های خارج از خانه فصلش را با پیروزی پشت سر گذاشت و در این میان عملکرد دفاعی خوب این تیم که حاصل تفکرات جواد نکونام است باعث شد گلی که در نیمه نخست به ثمر رسید، تا انتهای بازی ۳ امتیازی بماند و فولاد با نکونام به دومین برد متوالی‌اش برسد.

دروازه‌بان هفته: مهرداد بشاگردی (هوادار)

مهرداد بشاگردی، کاپیتان و دروازه‌بان هوادار برابر آلومینیوم، صدرنشین لیگ روز خوبی را پشت سر گذاشت و با مهار ۶ شوت، دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا کلین شیت با ارزشی را نیز ثبت کند. او در روزی که با نمره ۹۹/۷ بهترین بازیکن زمین هم بود باعث شد آلومینیوم ۳ امتیاز بازی را کسب نکند و صدرنشینی خود را در جدول به سپاهان بدهد.

مدافع هفته: عزت الله پورقاز (سپاهان)

در لحظاتی که بازی برای سپاهان گره خورده بود، این عزت الله پورقاز، مدافع وسط با تجربه این تیم بود که با یک ضربه سر زیبا دروازه فجرسپاسی را باز کرد تا راه پیروزی برای سپاهان هموار شود. پورقاز در روزی که تیمش گلی هم نخورد تنها مدافعی بود که نمره بالای ۸ از متریکا دریافت کرد تا با شایستگی برترین مدافع هفته لقب بگیرد.

هافبک هفته: فرشاد احمدزاده (سپاهان)

فرشاد احمدزاده در سومین دیدار متوالی که به صورت فیکس برای سپاهان به میدان رفت هم درخشید و این بار درخشش او با ۳ امتیاز برای تیمش همراه شد. فرشاد در روزی که پاس گل اول تیمش را برای پورقاز فرستاد، یک بار هم با شوتی زیبا تیر دروازه حریف را لرزاد و در کل با ۴ پاس کلیدی، ۱۰ نبرد موفق و ۳ دریبل موفق با اختلاف و نمره ۶۸/۸ بهترین هافبک هفته بود.

مهاجم هفته: ابراهیم صالحی (پیکان)

ابراهیم صالحی، مهاجم پیکان در روزی که تیمش ابتدا با یک گل از نساجی عقب افتاده بود دو بار در نیمه دوم گلزنی کرد تا تیمش را در آستانه یک پیروزی خوب خارج از خانه قرار دهد، هرچند در پایان نساجی گل تساوی را زد و بازی ۲ بر ۲ به پایان رسید اما ابراهیم صالحی با ۲ گل تنها مهاجمی بود که نمره بالای ۸ یعنی ۱۰/۸ در هفته ششم کسب کرد و با شایستگی بهترین مهاجم هفته بود. به غیر از او سجاد شهباززاده و محمدرضا حسینی از سپاهان کریم اسلامی از نساجی و لوسیانو پری را از فولاد هم جزو مهاجمان خوب هفته بودند.

گل هفته: لوسیانو پری را (فولاد)

لوسیانو پری را این هفته‌ها نشان می‌دهد سن فقط یک عدد است و با سن بالا هم می‌توان در خط حمله یکی از دفاعی‌ترین تیم‌های لیگ درخشید و گل‌های زیبا و ۳ امتیازی به ثمر رساند. شوت زیبای ۳۰ متری شیمبا که طاق دروازه فرعباسی را فرو ریخت و باعث پیروزی فولاد در خانه ذوب آهن شد بدون شک بهترین گل هفته ششم لیگ برتر بود.

کد خبر 537780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.