سه درخواست اصلی پرستاران از مسئولان

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: استخدام نیرو، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و استانداردسازی نسبت پرستار به تخت، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و پرداخت فوق‌العاده خاص به پرستاران سه خواسته اصلی جامعه پرستاری از دولت است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، شمس‌الدین شمس در سیزدهمین جلسه شورای عالی نظام پرستاری در دوره پنجم که در محل این سازمان برگزار شد، هفته بسیج را به همه سربازان بسیجی که در گذشته به دفاع از جان و ناموس کشور پرداخته‌اند و همچنین در حال حاضر بسیجان مدافع سلامت که در این ایام کرونایی در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند، تبریک گفت.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در آستانه هفته پرستار قرار داریم و این روز را پیشاپیش گرامی می‌داریم، روز پرستار فرصت گرانبهایی است که انتظارات جامعه پرستاری از مسئولان و سیاستمداران به تحقق بپیوندد.

وی گفت: سه خواسته مهم و اصلی پرستاران که باید به آن توجه شود؛ استخدام نیروی پرستاری و رسیدن به استاندارد لازم و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که مقام معظم رهبری در روز پرستار سال گذشته بر اجرای این قانون تاکید ویژه‌ای داشتند و همچنین اجرای فوق‌العاده خاص برای کارکنان سلامت است.

شمس افزود: فوق‌العاده خاص متعلق به تمام کارکنان دولت است، اما زمانی که دولت منابع لازم را برای اجرایی شدن فوق‌العاده خاص برای تمام کارکنان ندارد؛ نیاز است تا برای بعضی از مشاغل اولویت‌بندی شود و کارکنان بخش سلامت که در این بحران کرونا از جان خود گذشتند، در اولویت قرار گیرند.

کد خبر 537759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.