۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
شهر کاج آتش‌نشانی ندارد

سرپرست شهرداری شهر کاج گفت: این شهر از توابع شهرستان اردل، فاقد آتش‌نشانی است و هنگام حوادث فاصله تا آتش نشانی شهر معین زیاد محسوب می‌شود.

کرامت نیکخواه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر کاج آتش نشانی ندارد که بخواهد نیروهای آتش نشانی یا خودرو و امکانات مربوطه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرار است ستاد بحران استان یک خودرو در اختیار شهرداری کاج قرار دهد، افزود: در حال حاضر «اردل» شهر معین در حوادث است که در فاصله ۱۰ کیلومتری کاج قرار دارد، این فاصله برای حوادث و زمانی که موضوع جان افراد در میان باشد، بسیار زیاد و خطرناک است زیرا در هنگام وقوع حادثه ثانیه‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

سرپرست شهرداری شهر کاج با تاکید بر اینکه احتمال دارد تا پایان سال یک خودروی آتش نشانی به کاج تعلق گیرد، اما تاکنون پیگیری‌ها نتیجه نداشته است، تصریح کرد: پس از آن می‌توان اقدامات لازم برای جذب نیروی آتش نشان را انجام داد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های کوچک منابع مالی اندکی دارند که نیازمند حمایت است، ادامه داد: شهرداری کاج امکانات اولیه و بسیار محدودی برای اطفاءحریق‌های کوچک دارد و خوشبختانه با وجود مجاورت رودخانه، غرق شدگی نداریم زیرا تجهیزاتی هم در این زمینه موجود نیست.

نیکخواه تصریح کرد: سال ۹۲ تا ۹۶ کاج به شهر تبدیل شد، اما بدون آسفالت، با حدود سه هزار متر مسیل خاکی و نیازمند سه هزار متر جدول بود؛ آن زمان برای کاهش هزینه‌ها، ماشین آلات مرتبط با پروژه‌های عمرانی مانند خودروهای حمل بار، حمل زباله و لودر خریداری شد که در مجموع شش دستگاه خودروی مورد نیاز خریداری و اموری مانند جدول‌کاری انجام شد، بنابراین نمی‌توان این خودروها را فروخت تا بتوان یک خودروی آتش نشانی خریداری کرد زیرا شهر به خودروهای موجود نیز نیاز دارد.

کد خبر 537747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.