جونقان نیازمند یک خودروی حمل زباله است

شهردار شهر جونقان گفت: خودروهای حمل زباله و حمل جسد از نیازهای این شهر است، اما برای تامین این امکانات اعتبار کافی در اختیار نداریم.

باقر مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توپوگرافی قسمت‌هایی از شهر دارای شیب تند است که خودروهای حمل زباله نمی‌توانند وارد آن منطقه شود زیرا منازل مسکونی در دامنه کوه واقع شدند.

وی با بیان اینکه عرض خیابان‌ها در این مناطق به قدری کم است که تنها عابر پیاده می‌تواند از آن عبور کند لذا در قسمت دیگری خودروها توقف کرده و زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند، افزود: دو خودرو با شش نیرو عملیات حمل زباله را انجام می‌دهند که از این تعداد دو نفر راننده بوده و تمام نیروها به صورت حجمی فعالیت دارند.

شهردار شهر جونقان تصریح کرد: یک خودروی دیگر برای حمل زباله نیاز است، خودرویی هم حدود چهار سال پیش برای این امر توسط شهرداری فراهم شد به این صورت که یک کامیون به خودروی حمل زباله تبدیل شده، اما موارد فنی را ندارد و حرکت در تمامی قسمت‌های شهر با این خودرو مقدور نیست.

وی ادامه داد: سازمان شهردارها برای ماشین آلات خدماتی و عمرانی به استان‌ها سهمیه ارائه می‌دهد و مدیریت استان بر اساس نیاز به شهرهای مختلف خودروها را تخصیص می‌دهد، اما روال سازمان شهرداری‌ها این است که برای خودروهای خدماتی تنها ۵۰ درصد هزینه را تقبل کرده و مابقی باید توسط شهرداری تأمین شود.

مؤمنی با بیان اینکه از دو سالی پیش تاکنون سازمان شهرداری‌ها هیچ گونه تخصیص خودرویی برای شهرداری‌ها نداشته است، گفت: در حالی که خودروی حمل زباله و حمل جسد نیاز شهر جونقان است و خودروی حمل جسد این شهر فرسوده شده و کارایی لازم را ندارد، اما توان خرید این امکانات را نداریم.

کد خبر 537743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.