انتخاب عاقلانه‌ مالک چلسی

تیم فوتبال چلسی این روزها با رهبری مربی آلمانی خود توماس توخل، شرایط فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند و شب گذشته نیز یک برتری ارزشمند مقابل یووه کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال چلسی، این روزها حسابی روی فرم است و با اندیشه‌های آلمانی توخل، همه حریفان را از دم تیغ می‌گذراند. فرقی نمی‌کند که یوونتوس حریف آن‌ها باشد یا لستر و تاتنهام؛ آن‌ها بی‌رحم هستند.

آبی‌های لندنی یکی از آماده‌ترین تیم‌های اروپا هستند. با ترکیبی از بازیکنان جوان و ستاره‌های با تجربه. اما برگ برنده این تیم روی نیمکت قرار دارد. فصل گذشته زمانی که سوپر فرانکی روی نیمکت بود، وقتی تیمش به سمت دشت کردن نتایج بد می‌رفت، خیلی‌ها معتقد بودند که باید به لمپارد اعتماد داشت.

برای این حرف، دو دلیل وجود داشت. اول آن که او اسطوره تیم بود و دوم آن که در شرایط سختی سکان هدایت تیم را قبول کرد؛ حتی با وجود اینکه می‌دانست چلسی از نقل و انتقالات محروم است، اما تیمش را رهسپار لیگ قهرمانان فصل بعد کرد و در گروهی هم که قرار داشت صدرنشین شد.

نتایج بد، لمپارد را از چلسی دور کرد و اینجا چیزی که بیش از همه نمود پیدا کرد، درایت آبراموویچ بود که همانند پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، برای گرفتن تصمیم و یا حتی دادن حکم اخراج به سرمربی تیمش، اسم و رسم سوابق گذشته فرد را اصلاً لحاظ نمی‌کند و با توجه به وضعیت موجود، تصمیم می‌گیرد؛ حتی اگر آن شخص لمپارد یا زیدان اسطوره باشگاه مورد نظر باشند.

البته از وقتی فرانک رفت، مالک روس دست روی گزینه خوبی گذاشت. رومن به سراغ توخل آلمانی رفت. خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا همیشه معتقد است: الان دوره مربیان آلمانی است. سبک آن‌ها در فوتبال امروزی مدرن است. توماس به لندن آمد و چلسی جان گرفت، آبراموویچ هم از تصمیم درست خود سرمست شد.

اگر کسی بازی چلسی و یوونتوس از هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا را ندیده باشد که در آن آبی‌ها چهار گل در خانه به بانوی پیر زدند، وقتی خبرش را بشنود، متعجب خواهد شد. اما جای تعجب نیست، لندنی‌ها مدافع عنوان قهرمانی CL هستند و در گروهشان با تفاضل خوبی صدرنشین‌اند، آن‌ها در لیگ برتر هم مقتدرانه رتبه اول را در حضور بزرگانی همچون سیتی و لیورپول، حفظ کرده‌اند.

تیم توخل یوونتوسی را با چهار گل تحقیر کرد که از نظر دفاعی مستحکم است؛ تیمی است که به راحتی نمی‌شود از سد دفاعش گذشت چهار گل وارد دروازه‌شان کرد. تیم توخل به جایی رسیده است که همه از آن‌ها به عنوان قهرمان اروپا یاد می‌کنند و حالا باز هم برای افتخارآفرینی اشتیاق فراوانی دارند.

کار توماس توخل آلمانی در چلسی تازه شروع شده است و تیم جوانی که او در اختیار دارد و بازیکنان ارزشمندی که مالک روس می‌تواند برای مربی محبوبش بخرد، آینده آن‌ها را بسیار درخشان‌تر نشان می‌دهد؛ آینده‌ای که حتی اگر با چند شکست هم همراه شود؛ چیزی از درخشندگی‌اش کم نمی‌کند.

البته موفقیت توماس آلمانی حالا حسابی برای ناصر الخلیفی مالک قطری پاری سن ژرمن هم گران تمام شده است. او که توخل را به عنوان سرمربی در تیمش داشت؛ با یک تصمیم عجولانه به خاطر شکست در فینال لیگ قهرمانان در برابر بایرن او را اخراج کرد و معتقد بود او نمی‌تواند رؤیای قهرمانی PSG را محقق کند. او مسی و راموس و البته چند فوق ستاره دیگر هم برای این فصل خرید، اما این بار با پوچتینو به مشکل خورده است و می‌خواهد زیدان را به جایش بیاورد.

درخشش توخل در چلسی مشت محکمی بر دهان مالک قطری پاری سن ژرمن بود. البته بد نیست که اشاره‌ای هم به منچستر یونایتد شود؛ تیمی که در حال حاضر شرایط مشابهی با چلسی فصل پیش دارد. یونایتدها با اسطوره نروژی خود، این فصل پر نوسان ظاهر شدند و نتایج سینوسی گرفتند. اوله فقط به پشتوانه اینکه بازیکن باشگاه بود روی نیمکت منچستر ماندگار شد و گزینه‌های بزرگی مثل همین توخل را از اولدترافورد دور کرد.

البته برای شیاطین سرخ هنوز هم دیر نیست. منچستر حالا باز هم فرصت دارد تا اشتباهات را جبران کند و برای شروع مسیری تازه امیدوار باشد. البته که هیچ بعید نیست که باز هم تصمیماتی عجیب شیاطین را از رسیدن به آن جایگاه اصلی دور نگه دارد. آن‌ها با والورده و پوچتینو در حال مذاکره‌اند تا ببینند شرایط چگونه می‌شود.

کد خبر 537596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.