افتتاح مدرسه خیرساز زنده‌یاد حاج جعفر ناظمی‌هرندی در شهرستان هرند 

دبیرستان زنده‌یاد حاج جعفر ناظمی‌هرندی در شهرستان هرند با تأمین اعتبار از سوی خیر مدرسه‌ساز حاج جعفر ناظمی هرندی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ملااحمدی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در مراسم افتتاح دبیرستان زنده یاد حاج جعفر ناظمی هرندی با قدردانی از نگاه بلند خانواده مرحوم ناظمی، اظهار کرد: آموزش اساس توسعه هر کشور است و هیچ راهی برای رسیدن به توسعه کشور وجود ندارد مگر اینکه دانش‌آموزان در مدارس تحصیل کنند و بتوانیم گام‌های توسعه را برداریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار خیر در کشور به عنوان یک اصل در دستور کار همه مردم ما قرار دارد، گفت: در شهر خیر خیز هرند ۱۲ پروژه مدرسه‌سازی در حال احداث است که نشان دهنده فکر و نگاه بلند مردم این دیار به آموزش و پرورش است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان خطاب به خانواده مرحوم ناظمی گفت: شما فقط یک مدرسه نساختید، شما برج‌های عاطفه و ایثار را ساختید و فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه نهادینه کردید.

لزوم مشارکت خیران در بازسازی مدارس هرند

وی از حضور خیران به عنوان یک فرصت یاد کرد که باید از این فرصت استفاده کرد و افزود: در طرح آجر به آجر چند خیر می‌توانند بانی خیر شوند و ساخت یک مدرسه را به عهده بگیرند تا همه در این کار بزرگ سهیم باشند.

ترابی فرماندار شهرستان هرند نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مدیرکل فقید نوسازی مدارس مهندس میربُد و خیر زنده‌یاد ناظمی با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، گفت: در اسلام تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دین اسلام با خواندن و نوشت آغاز شده است، چراکه تعلیم و تربیت نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و یکی از مولفه‌هایی که در این راستا نقش ویژه‌ای دارد ساخت مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه نماد اصلی و عامل توسعه هر کشوری، نظام آموزش و پرورش آن کشور است، افزود: خیرین سرمایه‌های هر کشور هستند و شهرستان هرند گنجینه فاخری از این سرمایه‌ها دارد.

فرماندار هرند با اشاره به وجود مدارس فرسوده در شهرستان هرند، از خیرین درخواست کرد برای بازسازی این مدارس مشارکت کنند و گفت: پروژه‌هایی به صورت مشارکتی شروع شده که تعهد خیرین به اتمام رسیده است و منتظر اعتبارات دولتی است تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

افتتاح مدرسه خیرساز زنده‌یاد حاج جعفر ناظمی هرندی در شهرستان هرند 

هرند جزو شهرستان‌های رو به رشد آموزشی و تربیتی استان اصفهان است

همچنین محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با گرامیداشت یاد مرحوم حاج جعفر ناظمی‌هرندی، گفت: دست همه خیران را می‌بوسم و قدردان این کار ارزشمند شما هستیم.

وی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز واحدهای آموزشی در استان توسط خیرین و نگاهی به رشد علمی و فرهنگی استان پس از انقلاب، گفت: برکت انقلاب اسلامی باعث حضور جدی خیرین در این عرصه شده و ما به وجود خیران افتخار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار امیدواری کرد: مشارکت خیران در امر مقدس مدرسه سازی همچنان ادامه داشته باشد و گفت: هرند جزو شهرستان‌های رو به رشد آموزشی و تربیتی استان است و از همه کسانی که دغدغه مسائل آموزشی و تربیتی فرزندانمان را دارند قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، در مراسم افتتاح مدرسه زنده یاد حاج جعفر ناظمی هرندی، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و حسن اکلیلی سفیر مدرسه سازی استان اصفهان حضور داشتند. این مدرسه با زیربنای ۹۹۶ متر مربع، متراژ محوطه سازی ۴۵۶۰ مترمربع، متراژ زمین ۵۷۶۸ مترمربع، متراژ دیوارکشی ۱۸۰ متر طول و با سازه اسکلت بتنی احداث شده است. این مدرسه شامل ۹ باب کلاس درس، ۲ باب اتاق اداری و معلم، یک سالن چندمنظوره، آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه است.

کد خبر 537566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.