آیا بیماری کووید-۱۹ خطر مرده‌زایی را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‎‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرده‌زایی در میان زنان بارداری که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) روز جمعه گزارشی منتشر کرد که طی آن ۱.۲ میلیون زایمان در ۷۳۶ بیمارستان ایالات متحده آمریکا از مارس ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار گرفته بودند. به طور کلی، در این ارزیابی مشخص شد که هشت هزار و ۱۵۴ نوزاد مرده به دنیا آمده است. محققان به این نتیجه رسیدند که احتمال مرده‌زایی در میان زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ یک در ۸۰ بود، در حالی که این آمار در میان زنان سالم یک در ۱۵۵ گزارش شده بود.

مرده‌زایی در میان زنان مبتلا به کرونا که درگیر فشار خون بالا و دیگر بیماری‌های مزمن بودند یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند نیز بیشتر بود. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از افراد مورد بررسی در مطالعه واکسن کرونا را دریافت کرده بودند در دسترس نیست، البته آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون در میان زنان باردار پس از شیوع گونه جهش یافته ویروس کرونا ۳۰ درصد بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زنان باردار باید قبل یا در طول دوران بارداری خود واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر این بیماری ایمن شوند. همچنین، این گروه از افراد باید اقدامات پیشگیرانه را به صورت جدی رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند. زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار می‌گیرند.

کد خبر 537560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.