پارکینگ‌های خودرو در شهرکرد ایمنی لازم را ندارد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه پارکینگ‌های خودرو در این شهر از ایمنی برخوردار نیستند، گفت: هنگام حوادث امکان ارائه خدمات در پارکینگ‌های خودروی این شهر وجود ندارد.

عنایت‌الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تمام این پارکینگ‌ها تنها یک درب برای ورود و خروج دارند، اظهار کرد: ارائه خدمات توسط آتش نشانی در حوادث در پارکینگ‌هایی مثل یزدان و میلاد در شهرکرد غیرممکن است.

وی با بیان اینکه لیست این پارکینگ‌ها به فرمانداری ارائه و موارد با حضور دادستان مطرح شد، تصریح کرد: از چهارراه بازار به سمت ولی‌عصر سه پارکینگ وجود دارد که این پارکینگ‌ها در مجاورت منازل مسکونی واقع شده‌اند، خودروها در آن بدون فاصله پارک می‌شود، امکانات، ایمنی حفاظتی و کپسول آتش‌نشانی وجود ندارد، همچنین سیستم اطفای حریق در پارکینگ‌ها موجود نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با تاکید بر اینکه هنگام حوادث احتمالی خودروی آتش‌نشانی امکان ورود به پارکینگ‌هایی همچون میلاد را ندارد، زیرا درب آنها استاندارد نیست، تصریح کرد: اگر خودرویی در این پارکینگ‌ها دچار حریق شود با توجه به پیک حرکتی خودروها و ترافیک بالای مسیرهای منتهی به پارکینگ‌ها، امکان دسترسی سریع وجود ندارد و امکان دارد شعله‌های آتش به خودروهای مجاور و منازل مسکونی اطراف، سرایت کند.

وی گفت: اگر در این مواقع انفجار هم رخ دهد، ممکن است جان افراد در منازل مسکونی اطراف را به خطر اندازد لذا توجه به این موارد باید در احداث پارکینگ‌ها مدنظر قرار گیرد، اما متأسفانه از آتش‌نشانی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده نمی‌شود تا در حوزه کاری مرتبط با حرفه آتش‌نشان، ارائه نظر کرده و موارد ایمنی را متذکر شود.

راهنورد ادامه داد: با توجه به این مسائل، رعایت نکردن نکات ایمنی نگرانی همیشگی سازمان آتش‌نشانی بوده که اگر در این پارکینگ‌ها حادثه رخ دهد، چطور می‌توان امدادرسانی لازم را انجام داد.

کد خبر 537501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.