سفره فساد باید از شهرداری‌ها برچیده شود

شهردار اصفهان گفت: سفره فساد باید از شهرداری‌ها برچیده شود که لازمه آن جمع‌آوری زمینه فساد در شهرداری و حذف فرایندهای طولانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در نشست هم‌اندیشی شهردار اصفهان با ائمه جماعات، بسیجیان و معتمدان محلات منطقه ۱۰ شهرداری، با اشاره به نوع نگاه مدیریت جدید شهری، اظهار کرد: مدیریت شهری نگاه آرمانی به شهر داشته و تاکید داریم که به دنبال تحقق شهر اسلامی هستیم، زیرا حکومت اسلامی، کشور اسلامی و شهر اسلامی آرمان ما و خاستگاه انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه شهر، کالبد، روح و روان، جسم و جان دارد، بنابراین شهر اسلامی باید در کالبد معرف خود باشد؛ افزود: شهر با هویت، شهری است که اگر فردی را چشم بسته وارد آن کنیم، با نگاهی به اطراف متوجه شود که در چه شهری اعم از اسلامی، غربی، صنعتی یا فرهنگی قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شهر اسلامی باید نشانه‌ها معرف آن باشد و مهمترین معرف یک شهر اسلامی مساجد، گلدسته‌ها، مناره‌ها و صدای اذان آن است، تصریح کرد: در صدد هستیم نشانه‌هایی که نشانه‌های هویت دینی شهر است را بهتر ببینیم، قرار است مساجد، نشانه هویتی شهر باشد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه نیازهای شهر باید برطرف و بهترین نقاط شهر مساجد آن باشد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده شهرداری ردیفی برای مساجد پیش‌بینی می‌کنیم و از این مسیر مساجد نسبت به شرایط فعلی در شهر تجلی می‌یابند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر اسلامی گفت: شهری اسلامی است که شدت ظهور اسماً الحسنی در آن شهر بیشتر باشد، عدالت بیشتر جریان داشته باشد، تمیزتر باشد، رزق و روزی در آن فراوان باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر کسی آرمان نداشته باشد، اسیر روزمرگی خواهد شد، از این رو با هدف و انگیزه و از سر دغدغه آماده کمک هستیم، در این مسیر سودای نام نداریم بنابراین همه باید کمک کنید تا در این مسیر موفق شویم، اظهار کرد: همه نگران هستیم، زیرا سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام رو به کاهش است، مقصر ما و عملکردمان است، لایه کارگزاری نظام کاری کرده که اعتماد عمومی آسیب دیده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر که دولت، مجلس و شوراها و شهرداری هم راستا شده‌اند، نباید فرصت خدمت را از دست بدهیم، تصریح کرد: یکی از اسماً الحسنی الهی، عدالت است، بنابراین باید دنبال تحقق عدالت در شهر باشیم بدان معنا که امکانات به سمت همه نقاط شهر سرازیر شود.

وی با بیان اینکه محله به محله شهر باید مقیاس توسعه، ارتقا و پیشرفت باشد، افزود: در این دوره با نگاه عدالت محوری به سراغ یک به یک محله‌های شهر رفته و با کمک مردم مشکلات را احصا و راه حل آنها را پیدا می‌کنیم تا کیفیت زندگی در محله‌ها افزایش یابد؛ البته اولویت با محله‌های محروم است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: پیش‌بینی شده در چهار سال آینده به ۲۰۰ محله شهر سر بزنیم، اما اولویت محله‌های محروم شهر است؛ اینکه اتوبوس‌های جدید در محورهای خاص شهر به کار گرفته و پس از فرسوده شدن در محله‌های پایین شهر استفاده شود، با عدالت همخوانی ندارد.

قاسم‌زاده ادامه داد: نقطه مقابل عدالت، ظلم و تبعیض است، همزمان در داخل شهرداری مشکلاتی داریم که باید ریشه مشکلات را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در شهرداری وجود دارد و یکی از جاهایی که باید آستین را برای مبارزه با فساد بالا بزنیم، داخل شهرداری‌ها است، گفت: سفره فساد باید از شهرداری‌ها برچیده شود که لازمه آن جمع‌آوری زمینه فساد در شهرداری و حذف فرایندهای طولانی است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اصلاح فرآیندها و شناسایی سرشاخه‌ها، اظهار کرد: به زودی اخبار مبارزه با فساد در شهرداری را خواهید شنید، اما باید در این مسیر شهرداری را کمک کنید، زیرا برخی دلالان مشکل آفرین شده‌اند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: باید کاری کنیم تا شهروندان بدون نیاز به واسطه، دلال، پارتی و رشوه با امنیت خاطر، کار خود را در شهرداری انجام دهند؛ شهرداری باید محل امنی برای مردم باشد؛ آمدیم تا اعتماد لازم را به مردم بازگردانیم.

وی با بیان اینکه کار در شهرداری به عنوان نهادی با بیش از ۱۰۰ سال سابقه و بیش از حدود ۲۵ هزار نفر حقوق‌بگیر، بسیار سخت بوده و همراهی و همدلی بین بدنه متعهد و متدین جامعه بسیار مهم است، گفت: بسیجیان، انقلابیون و منتسبان به جبهه انقلاب، باید نسبت به سایر مردم حسن خلق داشته باشند که امیدواریم در این چهار سال اتفاقات خوبی رقم بخورد و از این آزمون سربلند خارج شویم.

شهردار اصفهان ادامه داد: کار در شهرداری همچون حرکت در مسیر بهشت و جهنم است که امیدوارم با کمک خداوند در پل صراط از مسیر خدمت به مردم در شهرداری با سربلندی عبور کنیم.

کد خبر 537487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.