تزریق ۲۵۰ هزار واکسن کرونا برای افراد غیرایرانی/ اختصاص ۳۳۰ کد کاربری برای بازرسان بهداشت

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار تزریق واکسن کرونا برای افراد غیرایرانی صورت گرفته است که شامل افراد دارای کارت و بدون کارت واکسن بوده که این آمار خوبی قلمداد می‌شود و با ورود افراد مهاجر به کشور و استان اجرای این برنامه تا حدودی سخت‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی امین ظهر امروز (دوم آذرماه) در نشست خبری با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اجرای طرح شهدای سلامت برای تسهیل واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: این طرح ضربتی پوشش حداکثری واکسیناسیون را در استان اصفهان مدنظر دارد، در حال حاضر روند اپیدمی کرونا در کشور رو به کاهش است و ماه‌های گذشته آمار بستری شدگان کرونا بسیار بالا بود و اکنون بسیار از تخت‌های بیمارستان خالی از بیماران کرونایی شده است.

پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون تا ۲۰ آذرماه

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ضربتی در استان پیگیری فعال برای تزریق واکسن کرونا برای واکسن نزده‌ها صورت می‌گیرد و هدف آن رساندن پوشش واکسن از ۷۷ درصد به ۸۵ درصد تا ۲۰ آذرماه است در واقع این روند موجب بالا رفتن روند ایمنی افراد جامعه در برابر این ویروس خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان، تاکید کرد: تاکنون همه افراد علاقمند به تزریق واکسن کرونا نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده‌اند و با مراجعه به مراکز تجمیعی روند تزریق واکسن آنها انجام شده است، به منظور پیگیری فعال طرح شهدای سلامت سلامت کسانی که تاکنون به هر علتی واکسن نزده‌اند محله به محله با احصای کد ملی رصد می‌شوند و گروه‌های هدف این طرح دانش‌آموزان، اصناف و صنایع هستند.

امین ادامه داد: سامانه استعلام واکسیناسیون راه‌اندازی شده و به صورت فعال تزریق واکسن کرونا را برای گروه‌های هدف پیگیری می‌کنند، مجری این طرح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ارتش، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش هستند.

امین ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار تزریق واکسن کرونا برای افراد غیرایرانی صورت گرفته است و استقبال مراکز از اتباع افغانستانی کمتر از هموطنان نیست و در مرکز واکسیناسیون جنب حرم زینبیه (س) روزانه بسیاری از اتباع منتظر دریافت واکسن کرونا هستند و عده‌ای هم به صورت پراکنده و غیررسمی زندگی می‌کنند این افراد هم در طرح شهدای سلامت شناسایی می‌شوند و تزریق واکسن کرونا برای آنها انجام می‌شود.

تزریق واکسن کرونا در نوبت بعدازظهر در ۱۲۲ مرکز موقت

وی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح روند واکسینه کردن مردم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌گرفت و در این طرح به منظور دسترسی بهتر به آمار بالاتری از واکسن زده‌ها و تشویق آنها برای واکسیناسیون علاوه بر این مراکز ۱۲۲ مرکز موقت که ۴۲ مرکز در اصفهان مستقر است در نوبت بعدازظهر روند تزریق واکسن کرونا را برای همشهریان انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان، اظهار کرد: برای گسترش واکسیناسیون سیار در استان تعداد ۱۵ اتوبوس دیگر به اتوبوس‌های سیار تزریق واکسن کووید ۱۹ اضافه شده‌اند که هفت اتوبوس در اصفهان مستقر شده است و واکسیناسیون سیار در محل‌های پرتردد شهر توانسته با تشویق همشهریان به تزریق واکسن کرونا آمار خوبی را به خود اختصاص دهد.

ارسال ۱۳۱ کد کاربری برای واکسیناسیون توانخواهان

امین در مورد تزریق واکسن برای توانخواهان، تصریح کرد: به منظور واکسیناسیون توانخواهان در منزل ۱۳۱ کد کاربری برای سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای پیگیری تزریق واکسن افراد بدون توانایی حرکتی در خانه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سالمندان و افرادی که مشکل حرکتی دارند، تک عضو هستند و امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند می‌توانند با مرکز بهداشت شمار یک و دو تماس بگیرند و اطلاعات لازم را به کارشناسان این مراکز ارائه دهند تا با اعزام پرسنل روند واکسیناسیون آنها درب منازل انجام شود.

اختصاص ۳۳۰ کد کاربری برای بازرسان بهداشت

سیدمهدی میرجهانیان، مدیر واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در این نشست خبری، اظهار کرد: برای بازرسان بهداشت محیط استان ۳۳۰ کد کاربری اختصاص داده شده است و بیش از ۱۰۰ کد کاربری هم برای کارشناسان بهداشت محیط بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر محل تردد افراد زیادی است تعداد ۲۰ کد کاربری برای کارشناسان و ناظران و پرسنل این فروشگاه‌ها تعیین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ظرفیت اتاق اصناف اصفهان و شهرستان و بسیج اصناف هم استفاده کرده‌ایم در شهر اصفهان تعداد ۳۵ بازرس و در شهرستان به همین ترتیب اتاق اصناف برخوردار از بازرسانی دارای که کد کاربری است تا هنگام بازرسی ۸۶ اتحادیه صنفی شهرستان‌ها را بازرسی کنند و وضعیت کارکنان اصناف را ثبت و اعلام کنند.

برای بسیج اصناف هم تعداد ۱۸۶ کد کاربری اختصاص داده شده است و این برنامه ادامه دارد و این افراد هم با حضور محل واحد صنفی وضعیت واکسیناسیون و شرایط مربوط به این بحث را دنبال کرده و به مراکز بهداشت گزارش می‌دهند.

کد خبر 537431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.