پدر سنگدل تسلیم پلیس شد

پدر سنگدل تسلیم پلیس شد، فاش شدن راز قتل زن جوان پس از دو سال، قصاص برای عامل قتل در آرایشگاه زنانه، تیراندازی خونین در جاده سوهانک، خودکشی خانوادگی در مهاباد، پایان فرار عامل تیرباران جوان ۱۹ ساله را در بسته خبری ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۰ صبح دوشنبه یک آذر، صدای فریادهای زنی جوان و پسر کوچکش از داخل حیاط خانه‌ای در منطقه مسعودیه تهران اهالی را به خیابان کشاند. زن جوان و پسرش از ناحیه دست و صورت و پا دچار سوختگی شدید با اسید شده بودند. گزارش اسیدپاشی از سوی مأموران کلانتری مسعودیه به بازپرس محمد حسن زارعی از شعبه اول دادسرای جنایی تهران اعلام شد.

زن جوان در تحقیقات اظهار کرد: یک دختر دارم که تازه نامزد کرده و یک پسر ۱۲ ساله هم دارم. روز قبل از اسیدپاشی دخترم با نامزدش بیرون رفته بود ولی دیر برگشت. وقتی پدرش به خانه آمد و او را ندید خیلی عصبانی شد به من اعتراض کرد و دعوایمان شد.

وی ادامه داد: من هم صبح روز بعد وقتی شوهرم به محل کارش رفت با پسرم از خانه قهر کرده و از ورامین به تهران و خانه برادرم رفتم اما شوهرم وقتی متوجه این موضوع شد با یک ظرف اسید به آنجا آمد. می‌گفت از دست رفتارهای من و قهر و اختلاف با من خسته شده است و در همان موقع در حالی که پسرم هم کنارم ایستاده بود روی من اسید ریخت که پسرم هم سوخت.

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند مرد ۵۰ ساله پس از ارتکاب جنایت با خودرویش متواری شده است. اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده ادامه داشت تا اینکه متهم ساعت ۱۶ روز گذشته با مراجعه به پلیس آگاهی تهران خودش را تسلیم مأموران کرد.

حال عمومی قربانیان اسیدپاشی به دلیل سطحی بودن سوختگی مساعد گزارش شده است و پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فاش شدن راز قتل زن جوان پس از ۲ سال

مرد اندیمشکی پس از گذشت دو سال به قتل همسر خود اعتراف کرد. کریم صحرایی دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اظهار کرد: بهمن ماه سال ۹۸ مرگ مشکوک یک بانوی ۳۴ ساله گزارش شد که پزشکی قانونی علت مرگ را برخورد جسم سخت به سر و ضربه مغزی اعلام کرد.

وی افزود: با مشکوک بودن این حادثه بررسی پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اندیمشک قرار گرفت و پس از تحقیق گسترده و جمع‌آوری شواهد، شوهر مقتول به عنوان مظنون اصلی دستگیر شد. قاتل از زمان قتل همسرش تا کنون علت فوت او را مرگ طبیعی عنوان کرده و به بی‌گناهی و بی‌اطلاعی خود اصرار می‌ورزید.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: این مرد ۴۰ ساله پس از دستگیری و مواجهه با شواهد و مدارک مستند سرانجام به قتل همسر خود که مادر دو فرزندشان نیز بود اعتراف کرد. قاتل در حضور مأموران پلیس آگاهی، صحنه قتل را در محل سکونتشان بازسازی کرده و انگیزه خود از قتل همسرش را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

قصاص برای عامل قتل در آرایشگاه زنانه

روز چهاردهم فروردین سال گذشته سرنشینان یک خودروی پژو پرشیای سفید رنگ پیکر نیمه‌جان مرد جوانی را مقابل بیمارستانی در جنوب تهران رها کرده و به سرعت گریختند. کارت شناسایی مرد جوان نشان می‌داد او سیاوش نام دارد. آثار چاقوخوردگی روی بدن مقتول نمایان و سرش به شدت زخمی شده بود.

مرد جوان کاملاً بیهوش به بیمارستان برده شد. تیم پزشکی فوراً عملیات احیا روی مرد جوان را انجام دادند؛ اما تلاش برای بازگرداندن او به زندگی بی‌نتیجه بود و سیاوش جان سپرد. هنوز چند دقیقه بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که زن جوانی به بیمارستان مراجعه کرد و درحالی‌که هراسان بود، خودش را همسر سیاوش معرفی کرد.

این زن اظهار کرد: همسرم صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی است. او عصر به قصد رفتن به مغازه‌اش از خانه بیرون رفت. ساعت ۱۰ شب بود که یک مرد ناشناس از موبایل همسرم با من تماس گرفت و گفت شوهرم با خواهر او در ارتباط بوده و به‌همین‌خاطر او را با چاقو زده و به بیمارستان منتقل کرده است.

این زن ادامه داد: مرد ناشناس بعد از گفتن این حرف و فحاشی گوشی موبایل را قطع کرد. چند دقیقه بعد دوباره مرد ناشناس به من زنگ زد. او گفت شوهرم به من خیانت کرده و به همین خاطر او و برادرهایش طبق برنامه‌ریزی سیاوش را به خانه‌شان کشانده و کشته‌اند. من بعد از شنیدن این حرف‌ها بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم و متوجه شدم شوهرم کشته شده است.

با مرگ مشکوک سیاوش رسیدگی به پرونده قتل از سوی کارآگاهان جنایی آغاز شد. همسر مقتول وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، به مأموران پلیس گفت: پسرعمه‌ام رابطه نزدیکی با شوهرم داشت. او می‌گوید همسرم از مدتی قبل زن آرایشگری به نام شراره را صیغه کرده و با او در ارتباط بوده و احتمالاً برادران شراره همسرم را کشته‌اند.

با اطلاعاتی که این زن به مأموران پلیس داده بود، زن آرایشگر ردیابی و بازداشت شد. این زن در بازجویی‌ها اظهار کرد: من چند سال است آرایشگاه دارم و برای خرید لوازم آرایشی همیشه به مغازه سیاوش می‌رفتم. آخرین‌بار یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به او بدهکار شدم تا اینکه او شامگاه چهاردهم فروردین ماه برای گرفتن بدهی‌اش مقابل آرایشگاهم آمد و وارد مغازه شد. همان موقع برادرم تورج سر رسید و با او درگیر شد. من می‌خواستم مانع برادرم شوم که خودم هم کتک خوردم و نتوانستم کاری انجام بدهم.

پس از اظهارات زن آرایشگر برادر ۴۰ ساله او بازداشت شد و به درگیری خونین با سیاوش اعتراف کرد. در گام بعدی مأموران پلیس به بازجویی از همسایه‌ها پرداختند و مشخص شد چند نفر از همسایه‌ها شاهد درگیری برادر شراره با سیاوش بوده‌اند. شواهد نشان می‌داد دو برادر دیگر شراره نیز در آن درگیری حضور داشتند و آنها نیز بازداشت شدند.

در جریان تحقیقات مشخص شد دو برادر دیگر ضربه‌ای به قربانی نزده‌اند. به‌همین‌دلیل از دست‌داشتن در این ماجرا تبرئه شده و سرانجام درحالی‌که پزشکی قانونی علت مرگ سیاوش را له‌شدگی جمجمه اعلام کرده بود، تورج به اتهام قتل در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان کیفرخواست صادره را خواند و برای متهم درخواست مجازات قانونی کرد. در ادامه اولیای‌دم مقتول با حضور در جایگاه درخواست صدور حکم قصاص را مطرح کردند. سپس نوبت به تورج رسید تا از خودش دفاع کند. او وقتی در جایگاه متهم ایستاد، جرمش را گردن گرفت. متهم در تشریح جزئیات ماجرا اظهار کرد: آرایشگاه خواهرم در طبقه پایین ساختمان ما قرار دارد. آن شب آخر وقت بود و از محل کار به خانه برمی‌گشتم که متوجه شدم یک مرد قصد خروج از آرایشگاه خواهرم را دارد.

وی ادامه داد: به سمت او دویدم؛ ولی مرد جوان فریاد می‌کشید و از خواهرم می‌خواست تا کرکره آرایشگاه را پایین بکشد و مانع ورود من شود. او می‌خواست فرار کند که سرش به کرکره آرایشگاه برخورد کرد و به زمین افتاد. همان موقع من به سمت او حمله‌ور شدم و با مشت و لگد به سرش کوبیدم. من کنترل اعصابم را از دست داده بودم؛ حتی خواهرم را هم کتک زدم. همان موقع برادرهایم و چند نفر از همسایه‌ها وارد دعوا شدند؛ اما من به آنها گفتم موضوع ناموسی است و نباید دخالت کنند.

متهم اضافه کرد: من از شدت عصبانیت حال خودم را نمی‌فهمیدم و متوجه رفتارم نبودم. در چنین شرایطی چند ضربه چاقو به سیاوش زدم. سپس از برادرهایم خواستم تا او را به بیمارستان برسانند. از گوشی موبایل سیاوش با همسرش تماس گرفتم و ماجرا را برای او تعریف کردم تا بفهمد شوهرش خائن بوده است. سپس من و برادرهایم با پژوی پرشیا پیکر نیمه‌جان سیاوش را مقابل بیمارستان رها کردیم و خیلی سریع فرار کردیم.

متهم در ادامه اظهاراتش به قضات دادگاه گفت: من قصد کشتن سیاوش را نداشتم. او به ناموس ما چشم داشت. من هم از ماجرای صیغه و مسائل دیگر خبر نداشتم. از اینکه این مرد به آرایشگاه خواهرم رفته بود، ناراحت و غیرتی شدم و با او درگیر شدم. من اگر قصد کشتن سیاوش را داشتم به‌هیچ‌وجه او را به بیمارستان نمی‌بردم. من حتی اجازه ندادم دیگران در این درگیری دخالت کنند و خودم را مسئول تنبیه سیاوش می‌دانستم. ضربه‌ای که به سرش برخورد کرد، کار من نبود و در درگیری سرش به جایی خورد و جمجمه‌اش شکست.

با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده تورج را به قصاص محکوم کردند.

تیراندازی خونین در جاده سوهانک

صبح دوشنبه یکم آذر، مرد میانسالی به کلانتری ۱۶۴ قائم رفته و از ناپدید شدن پسر ۲۲ ساله‌اش به‌نام امیر خبر داد. به‌دنبال این گزارش، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات برای یافتن پسر جوان آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها برای یافتن امیر ادامه داشت، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسدی در انتهای جاده سوهانک خبر داد.

بلافاصله بازپرس محمد حسن زارعی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با حضور در محل آنها با جسد پسر ۲۲ ساله در حالی مواجه شدند که با شلیک گلوله اسلحه شکاری به دهانش جان باخته بود.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که جسد کشف شده متعلق به امیر است. تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه ادامه دارد.

خودکشی خانوادگی در مهاباد

مهراب پوراکبر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد اظهار کرد: دو نفر که شامل یک پدر ۴۵ ساله و فرزند پسر ۱۹ ساله این خانواده بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند و مادر خانواده هم در بیمارستان بستری شده است.

وی ادامه داد: پدر و پسر خانواده در این اتفاق با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که ابتدا پدر خانواده به وسیله طناب در باغ شخصی خود در مهاباد اقدام به خودکشی کرد. پسر این خانواده نیز پس از اطلاع از خودکشی پدر در همان باغ خانوادگی با طناب اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد اضافه کرد: مادر این خانواده نیز بعد از خودکشی همسر و فرزندش و اطلاع یافتن از مرگ آنها با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

پایان فرار عامل تیرباران جوان ۱۹ ساله

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیست و یکم اسفند ماه سال ۱۳۹۹ طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه جوانی ۱۹ ساله در یکی از محلات ایرانشهر، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان ایرانشهر با حضور در صحنه جرم بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد مقتول جلوی منزلش با شلیک سلاح کمری به قتل رسیده و قاتل از صحنه جرم متواری شده است. کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل حادثه و سرنخ‌های موجود، متهم مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری او آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به متواری بودن قاتل، تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه اطلاعاتی در خصوص محل اختفا او در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر به دست آمد. در نهایت متهم در عملیاتی ضربتی پس از هشت ماه فرار دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کمری که به وسیله آن مرتکب این جنایت شده بود کشف شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته متهم انگیزه قتل را اختلافات مالی با مقتول اعلام و سپس با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 537387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.