توضیح سرپرست اداره ورزش و جوانان مبارکه در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی+ عکس

ورزشگاه آزادی شهرستان مبارکه یک دهه است که اسیر بی مهری مسئولان شده و ظرفیت بزرگ ورزش این شهر به حالت متروک در آمده است. با این حال سرپرست اداره ورزش و جوانان این شهر امیدوار است به کمک دیگر ارگان‌ها و خیرین این ورزشگاه را احیا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورزشگاه آزادی شهرستان مبارکه مدت‌هاست به حالت متروک درآمده است و هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این در حالی است که این وضعیت باعث به سرقت رفتن امکانات این ورزشگاه شده و حتی مکانی را برای تجمع معتادان به وجود آورده است. در همین خصوص با رسول باروتی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مبارکه به گفت‌وگو پرداختیم. باروتی که حدود دو ماه است عهده دار این مسئولیت شده از شرایط این ورزشگاه با خبر است و احیای این ورزشگاه در دستور کار او قرار دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فکر می‌کنم از ۹ یا ۱۰ سال پیش آبی که برای تغذیه چمن این ورزشگاه اختصاص داده شده قطع گردیده و چمن آن کم کم به شرایط فعلی دچار شده است. در اصل تفاهم نامه‌ای در دهه ۷۰ بین اداره تربیت بدنی سابق و شهرداری مبارکه منعقد شده است که قرار بوده شهرداری آب این مجموعه را تأمین کند. البته جزئیات این تفاهم نامه به این صورت است که آب شهر به وسیله لوله بزرگی از این ورزشگاه عبور می‌کرده و اداره تربیت بدنی وقت موظف به احداث حریمی برای حفاظت از این لوله بوده است و در ازای آن شهرداری آب مجموعه را رایگان تأمین می‌کرده است. اما سال ۹۱ یا ۹۲ این اتفاق نیفتاده و آب مذکور به دست سازمان آب و فاضلاب شهرستان مبارکه افتاده و آن‌ها نیز پس از کنتورکشی و بدهی‌هایی که برای آب ورزشگاه پیش آمده است آب را قطع کرده‌اند.

توضیح سرپرست اداره ورزش و جوانان مبارکه در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی+ عکس

اعتباری بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد برای احیا ورزشگاه نیاز است

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مبارکه ادامه داد: ورزشگاه آزادی دو زمین چمن دارد که به مرور زمان و از سال ۹۲ به بعد دچار خشکسالی شده است. بعد از آن نیز سرقت‌هایی از این مجموعه شده و به این روزی که می‌بینید در آمده است. حدود دو ماه است در شهرستان مسئولیت اداره ورزش و جوانان را برعهده گرفته‌ام. زمانی که آمدم این بیابان را تحویل گرفته‌ام و تنها کاری که توانسته‌ام انجام دهم این بوده که به وسیله امکاناتی مثل لودر مسیرهایی که به ورزشگاه منتهی می شده را مسدود کرده‌ام، همچنین درب ورزشگاه نیز جوش داده شده است. به نظر می‌رسد با اعتباری بین ۱۰ یا ۲۰ میلیارد بتوانیم این ورزشگاه را مجدداً احیا کنیم. البته باید این را اضافه کنم که متأسفانه در حال حاضر چنین اعتباری وجود ندارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مبارکه تصریح کرد: در گذشته بر اساس ظرفیت فولادی که در این شهر وجود دارد و برای کمک به اوقات فراغت مردم این ورزشگاه بزرگ احداث شده است. این در حالی است که ۶۰۰ هزار مترمربع زمین برای کمک به ورزش شهر و حتی استان پیش‌بینی شده است اما تنها دو زمین چمن در آن به وجود آمده است. آن زمان آبی که به ورزشگاه می‌رفته در اختیار شهرداری بوده است که تصمیم به قطع آن گرفته‌اند.

توضیح سرپرست اداره ورزش و جوانان مبارکه در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی+ عکس

خیرین و دیگر ارگان‌ها به کمک بیایند

وی در خصوص کمک دیگر دستگاه‌ها به احیای ورزشگاه آزادی خاطر نشان کرد: دوران ورزشی‌ام را در این ورزشگاه سپری کرده‌ام و اهل همان محله هستم. حتی هفته اول که به شهرستان مبارکه آمدم شب‌ها گشت زنی‌هایی را در مجموعه داشتم و یک سارق که در حال دزدیدن امکانات ورزشگاه بود را خودم دستگیر و با پلیس تماس گرفتم. تجربه احیای ورزشگاه را دارم. در زمان مسئولیت قبلی‌ام در شهرستان گلپایگان نیز ورزشگاهی را به کمک خیرین و دیگر دستگاه‌ها احیا کردم و توانستم آن را به خوبی تحویل دیگر مسئولین آن شهر بدهم. اما این احیا مشروط به کمک دیگر ارگان‌ها نیز بود. اگر برای ورزشگاه آزادی نیز کمک‌های مطلوب از دیگر ارگان‌ها و سایر نهادها انجام بگیرد قطعاً بهتر کردن شرایط این ورزشگاه نیز در اولویت کاری‌ام قرار دارد. حداقل می‌توان چمن شماره یک این ورزشگاه را در سریع‌ترین زمان ممکن احیا کرد.

باروتی افزود: به طور مثال نیاز است که شهرداری آب فضای سبز را نیز در اختیار مجموعه قرار دهد تا برای آبیاری چمن دغدغه‌ای نداشته باشیم. فولاد مبارکه، دیگر واحدهای صنعتی و خیرین هم می‌توانند کمک حال ما باشند و امیدوارم در این خصوص بتوانیم کمک‌های خوبی را جذب کنیم. از ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان ذی‌ربط هم درخواست دارم کمک‌هایی را برای احیای این ورزشگاه داشته باشند. البته این را می‌دانم که به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی از دو سال پیش اعتبار زیادی برای کمک نماده است اما اگر قصد و نیت کمک وجود داشته باشد می‌توانند با رایزنی با مدیران بالا دست واحدهای صنعتی، همچون فولاد مبارکه اصفهان برای احیای آن قدم‌هایی را بردارند.

رؤیای بربادرفته ورزشگاه آزادی مبارکه

کد خبر 537352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.