در مصرف داروی کرونا مولنوپیراویر دقت کنید

متخصصان معتقدند که باید در مصرف داروی کرونا مولنوپیراویر دقت کرد زیرا ممکن است سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی کرونا مولنوپیراویر در حال حاضر فقط برای افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ تجویز می‌شود، مولنوپیراویر یک داروی خوراکی است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را در میان افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری تقریباً ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

متخصصان توصیه کرده‌اند که بیماران باید فقط به مدت پنج روز از این دارو استفاده کنند و مصرف بیش از حد از آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. هنوز خطرات احتمالی این دارو به صورت دقیق مشخص نشده است، اما به صورت بالقوه مضرات مخصوص خود را دارد. در صورتی که افراد به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده باشند، این دارو هیچ تأثیری نخواهد داشت و لازم است از داروهای دیگر استفاده کنند، البته افراد باید پیش از مصرف هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنند.

در حال حاضر داروی مولنوپیراویر اولین داروی خوراکی مورد تأیید است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تقریباً تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. شرکت فایزر نیز اخیراً قرص کرونای ضد ویروس خود به نام پاکسلووید را تولید کرد، این دارو توانایی تکثیر شدن ویروس را کاهش می‌دهد و سرعت پیشرفت بیماری کووید -۱۹ را کند می‌کند.

کد خبر 537304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.