نصب سرعت‌گیر در معابر کرج ممنوع است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج گفت: نصب سرعت‌گیر در معابر و شریان‌های اصلی شهر ممنوع است و باید از روش‌های جایگزین برای آرام‌سازی حرکت خودروها استفاده شود.

پیام خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ممنوعیت نصب سرعت گیر در معابر علی‌رغم درخواست‌های مکرر شهروندان، اظهار کرد: طبق بخشنامه وزارت کشور نصب سرعت گیر آسفالتی در معابر شریانی و اصلی شهر ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت‌نصب سرعت‌گیر در معابر اصلی به لحاظ پدافند غیرعامل و به دلیل آسیب‌هایی است که در هنگام بروز حوادث احتمالی به خودروهای سنگین امدادی از جمله آمبولانس‌ها و خودروهای آتش نشان وارد می‌شود و امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج تصریح کرد: در صورت درخواست نصب سرعت‌گیر در معابر فرعی و محلی، موضوع توسط شهرداری منطقه بررسی و با توجه به شرایط موجود به یکی از ۱۷ روش آرام سازی که نصب سرعت‌گیر از جمله آنها است، اقدام می‌شود.

وی در خصوص درخواست نصب سرعت‌گیر در بلوار نبوت دولت آباد، گفت: این معبر از شریان‌های اصلی است و امکان اجرای سرعت‌گیر در آن وجود ندارد، اما از سایر روش‌ها از جمله چشم گربه‌ای، خطوط لرزاننده و… برای آرام سازی و کنترل سرعت خودروها در این منطقه استفاده خواهیم کرد.

خدادادی با اشاره به اصلاح هندسی بلوار هوشیار، افزود: مطالعات کاملی در خصوص این نقطه انجام و طرح‌های مختلفی انجام شده است؛ با توجه به اینکه برای اصلاح هندسی مصوبه شورای ترافیک لازم است دو بار لایحه مربوطه به شورای ترافیک ارسال شد اما مورد تأیید قرار نگرفت. مشکل اصلی این نقطه حرکت‌های خلاف جهت است که با اعمال قانون کمتر خواهد شد.

وی در مورد درخواست‌های شهروندان برای نصب پل‌های عابر پیاده در نقاط مختلف شهر، خاطرنشان کرد: برای پل‌های عابر پیاده مطالعات کاملی تحت عنوان ساماندهی گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده انجام شده است. در سال گذشته سه پل عابر پیاده توسط شهرداری کرج در سه نقطه نصب شده است و در مابقی نقاط هم با تأمین بودجه لازم‌الاجرا خواهد شد.

کد خبر 537251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.