کتابخانه ایران و گوشه فرهنگی ایران در پایتخت برونئی افتتاح شد

سفارت ایران در برونئی به مناسبت هفته کتاب، ، ۲۸ جلد کتاب فارسی از موضوعات مختلف را به دانشگاه ملی این کشور اهدا کرد و کتابخانه و گوشه ایران در این کشور گشایش یافت.

به گزارش ایمنا، با ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، ۱ آذر ۱۴۰۰، روز پایانی هفته کتاب و کتاب خوانی در ایران، ۲۸ جلد کتاب از انتشارات مختلف ایرانی، در حوزه‌های ایران شناسی، تاریخ و تمدن ایران، معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور، شعر و ادبیات فارسی در مراسمی با حضور «حمیرا ریگی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، داتین آنیتا، ریاست دانشگاه ملی برونیی دارالسلام و سایر مدیران آموزشی و کتابخانه دانشگاه مذکور، به کتابخانه این دانشگاه اهدا شد.

در این مراسم ریگی، ضمن تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر جمهوری اسلامی ایران جزو نخبگان جهانی محسوب می‌شوند، آمادگی دانشگاه‌های ایران برای ارتقا همکاری‌های آموزشی و علمی با دانشگاه برونئی دارالسلام را اعلام کرد.

وی افزود: همکاری‌های دانشگاهی باعث ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها می‌شود و باید از این فرصت‌های ارزشمند به نحو احسن بهره‌برداری کرد؛ دانشگاه برونئی دارالسلام در رتبه بندی جهانی QS برای سال ۲۰۲۲، در میان کشورهای آسیایی، رتبه ۷۵ و در سطح جهانی، دارای رتبه ۲۵۰ است.

سفارت ایران در برونئی دارالسلام، برای نخستین بار در آغاز و پایان هفته کتاب و کتاب‌خوانی در ایران، با اهدای کتاب، کتابخانه ایران و گوشه ایران را در دو دانشگاه ملی کشور برونئی دارالسلام را افتتاح کرد که مورد استقبال مسئولان و جامعه دانشگاهی با بازتاب گسترده رسانه‌ای در این کشور قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 537229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.