ثبت ۵۳۹ پیشنهاد برای انتصاب مدیران شهری

شهردار کرمان گفت: در بخش پیشنهاد انتصابات سامانۀ «مردم‌شهر»، ۵۳۹ پیشنهاد همراه با رزومه و مستندات معتبر ازسوی مردم، کارشناسان و کارکنان شهرداری، برای رده‌های تخصصی مدیریتی شهرداری بارگذاری شده است .

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف تبریزی با اشاره به پیگیری‌های مستمر در معاونت «حمل‌ونقل و امور زیربنایی» و معاونت «برنامه‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان» جهت برآورد ریالی پروژه‌های مهم شهر کرمان، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی در نظر گرفته‌ایم که اطلاعات آن نیز جمع‌آوری و اولویت‌بندی و به استانداری کرمان ارسال شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور طی هفته‌های آتی به استان کرمان، اولویت نخست شهر کرمان را واحد خدمات شهری و موضوع آسفالت معابر و حاشیه‌های شهر اعلام کرد و موضوع بعدی را مربوط به سرمایه‌گذاری دانست و اظهار امیدواری کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به شهر کرمان، بخشی از برنامه‌های مدنظر شهرداری مورد تصویب قرار می‌گیرد و بر همین اساس برنامه‌ریزی خاصی برای بازیده‌ای رئیس‌جمهوری از سطح شهر در نظر گرفته‌ایم.

شهردار کرمان در خصوص سامانه «مردم‌شهر» و انتصابات اخیر در شهرداری، گفت: از ابتدای راه‎‌اندازی این سامانه، در بخش پیشنهاد انتصابات به‌طور دقیق ۵۳۹ پیشنهاد همراه با رزومه و مستندات معتبر از سوی مردم، کارشناسان و کارکنان شهرداری، برای رده‌های تخصصی شهرداری، بارگذاری شده است.

وی افزود: از این تعداد پیشنهاد ثبت‌شده، حدود ۱۲۰ شخص منحصربه‌فرد هستند که این افراد از داخل و بیرون از بدنه شهرداری معرفی شده‌اند.

شَعرباف تبریزی خاطرنشان کرد: اسامی تعداد قابل توجهی از این افراد، برای انتصاب در ۶۸ پست مدیریتی شهرداری در اختیار کمیته ارزیابی قرار داده شده که این فرایند نشان می‌دهد انتصاب در این پست‌ها توسط شهردار انجام نمی‌شود؛ بلکه بر اساس خروجی سامانه «مردم‌شهر» و نظرات کمیته ارزیابی است.

وی استقبال از سامان «مردم‌شهر» را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: مدیران رده‌بالا این اختیار را دارند که به‌جز حوزه معاونت‌ها و شهرداران مناطق، مدیران میانی را در سایر حوزه‌ها بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته‌شده و همچنین پیشنهادهای سامانه «مردم‎‌شهر» و کمیته ارزیابی، انتخاب کنند.

شهردار کرمان گزارش‌های ارسال‌شده به سامانه «۱۳۷» را نسبت به گذشته قابل‌توجه دانست و تاکید کرد: با توجه به به‌روز شدن سامانه «۱۳۷» و افزایش تعداد کارشناسان، در حال حاضر ۳۷ گزارش مکتوب همراه با پیوست تصاویر توسط مردم در این سامانه ثبت شده که این گزارش‌ها به تیم‌های رصد و پیگیری نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سامانه «مردم‌شهر» از همان ابتدا اعتماد مردم را جلب کرده است، افزود: به‌تدریج حوزه‌های تعاملی شهرداری با مردم نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.

شَعرباف تبریزی، از فعال شدن بخش گزارش‎گری فساد در سامانه «مردم‌شهر» خبر داد و افزود: این سامانه به‌مرور با هدف تعامل بین شهرداری و مردم، تبدیل به چشم شهر خواهد شد.

وی در خصوص انتصابات و پیشنهادات ارائه‌شده در خصوص معاونان و شهرداران مناطق، گفت: خوشبختانه کار با سرعت بالایی پیش رفته و تلاش کردیم شأن مدیران پیشین حفظ شود.

شهردار کرمان اظهار کرد: برای من حفظ شأن افراد بسیار مهم است و قبل از هر انتصابی، برای فردی که از آن پست کنار گذاشته می‌شود، جایگاه دیگری بر اساس تخصص و توانمندی وی در نظر گرفته می‌شود.

وی انتصاب افراد در پست جدید را نیازمند انجام استعلام دانست و تاکید کرد: فرایند استعلام مجدد حداقل به دو هفته زمان نیاز دارد، در این بازه زمانی هم کرامت افراد حفظ خواهد شد.

شَعرباف تبریزی همچنین به بودجه مصوب شهرداری در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بودجه سال بعد را متناسب با اولویت‌بندی پروژه‌های ستاره‌دار و با توجه به وضعیت تلفیق بودجه در سال ۱۴۰۱ و اینکه چه میزان از بودجه پیشنهادی در سال بعد محقق می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم.

وی پروژه‌های پیشنهادی سال آینده در پیش‌نویس اولیه را نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان پروژه اعلام کرد و افزود: اولویت‌بندی پروژه‌ها را متناسب با اینکه چه میزان از بودجه را می‌توانیم محقق کنیم و درآمد قابل تحقق ما چقدر برآورد شود، انجام خواهیم داد.

شهردار کرمان ادامه داد: بودجه را بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده به شورا، پروژه‌های قابل اجرا و همراه با لوایح بودجه‌ای، به شورای اسلامی شهر ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مواردی از جمله برنامه ۱۶ گانه و اصول هشت‌گانه شهرداری در مدیریت جدید، در بودجه سال آینده دیده خواهد شد، تاکید کرد: برنامه عملیاتی چهار سال آینده شهرداری نیز با توجه به تغییرات ایجادشده در شهرداری و شورای اسلامی شهر، توسط اساتید دانشگاه «شهید باهنر» و «معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری» بازنگری می‌شود.

شَعرباف تبریزی گفت: قصد داریم برنامه عملیاتی چهارساله شهرداری را متناسب با برنامه‌ها و اصول هشت‌گانه پیش ببریم؛ بنابراین، آرمان‌های مدنظر، در بودجه سال آینده دیده شده است.

کد خبر 537216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.