پشت پرده ورود ۲ شناور عمانی در آب‌های هرمزگان

پشت پرده ورود دو شناور عمانی در آب‌های هرمزگان، زندگی ۱۵ ماهه زن شیرازی با جنازه مومیایی، مجازات مرد هواپیما ربا، قتل دو خواهر توسط برادر با تفنگ ساچمه‌ای، جنایت خانوادگی توسط داماد شیرازی، قتل خواهر در مزرعه گندم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد رامش جان جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبزیان و منافع صیادان از وظایف ذاتی این یگان است، اظهار کرد: با تاکید مدیرکل شیلات هرمزگان بر این مهم و طی گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دو فروند شناور لنج صیادی عمانی متجاوز در حریم صیادی شهرستان جاسک در حال صید شناسایی و توقیف شدند.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان جاسک پیش از شناسایی ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی اعزام که در ۱۲ مایلی موج‌شکن کوه مبارک به دو فروند شناور لنج مشکوک شده که پس از بازرسی شناورها مشخص گردید هر دو شناور متعلق به کشور عمان بوده که هرکدام تعداد سه نفر ملوان به روش گرگور و قلاب مبادرت به صید غیر مجاز می‌کردند توقیف شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ادامه داد: شناور اول حدود تقریبی ۵۰ کیلوگرم و شناور دوم حدود تقریبی ۱۵۰ کیلوگرم ماهی صید نموده بودند که صید آنها نیز طبق قانون توقیف شد.

رامش جان تصریح کرد: در نهایت هردو شناور به همراه متهمین به علت ورود و صید غیرمجاز در آب‌های سرزمینی با رعایت موازین شرعی و قانونی توقیف و به اسکله بونجی شهرستان جاسک هدایت و در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی در شهرستان جاسک ارجاع داده شد.

زندگی ۱۵ ماهه زن شیرازی با جنازه مومیایی

رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته و همزمان با گزارش ناپدید شدن مردی در شیراز در دستور تیم جنایی این شهر قرار گرفت. خواهر این مرد در شکایتش از سحر اظهار کرد: برادرم چند روز قبل خانه‌شان را در یکی از محله‌های شیراز ترک کرد و دیگر بازنگشت. بعد از چند روز تصمیم گرفتم شکایتی کنم شاید او پیدا شود.

پس از شکایت این زن، پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل شد و مأموران در نخستین گام به تحقیق از همسر او پرداختند که زن ۴۳ ساله در بازجویی‌ها منکر اطلاع از سرنوشت شوهرش شد و گفت: همسرم به نام علی، اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد و چند روز قبل از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. به دلیل این‌که این رفتارش عادی بود به موضوع شک نکرده و شکایت نکردم اما خواهرشوهرم با طرح شکایتی پیگیر پرونده شد.

تحقیقات برای یافتن این مرد ادامه داشت اما هیچ ردی از او به دست نیامد. با طولانی‌شدن غیبت مرد جوان، احتمال قتل او مطرح شد. کارآگاهان این بار تحقیقات را روی همسر این مرد متمرکز کرده و متوجه شدند، او به تازگی با مرد دیگری ازدواج کرده است. این موضوع شک پلیس را بیشتر کرد و کارآگاهان او را به اداره آگاهی احضار کردند.

این زن در بازجویی‌ها اعترافات قبلی خود را تکرار کرد اما سرانجام به تناقض‌گویی دچار شد و به قتل همسرش اعتراف کرد. او درباره انگیزه‌اش از جنایت اظهار کرد: همسرم اعتیاد به شیشه داشت و شب حادثه به دلیل مصرف مواد مخدر حالش خراب شد و چون از دستش عصبانی بودم با مقدار زیادی قرص او را مسموم کردم.

وی ادامه داد: صبح که بیدار شدم، دیدم فوت کرده‌است. آنقدر ترسیده بودم که با پلیس و اورژانس تماس نگرفتم و به فکر راهی برای از بین بردن جسد بودم. مقدار زیادی نمک خریده و با آن جسد را مومیایی کردم. بعد هم کف اتاق خواب قبری کندم و جسد را در آنجا دفن کردم. برای این‌که کسی متوجه قبر او نشود، تختخواب را روی آن قرار دادم.

این زن افزود: شب‌های اول از این‌که در خانه بمانم می‌ترسیدم اما بعد از مدتی با موضوع کنار آمدم و شب‌ها روی همان تخت می‌خوابیدم. چند ماه پس از قتل، با مراجعه به دادگاه طلاق غیابی گرفته و با مردی آشنا شده و با او ازدواج کردم. شوهر دومم بدون این‌که بداند در آن اتاق جسدی دفن شده، شب‌ها همان‌جا می‌خوابید.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این باره گفت: با هماهنگی مقام قضائی جسد مقتول در منزل خودش در زیر تختخواب کشف و تحویل پزشکی قانونی شد. در بررسی تخصصی انگیزه متهم از قتل همسرش اختلافات مالی و خانوادگی اعلام شد.

مجازات مرد هواپیماربا

رسیدگی به این پرونده از اسفند سال قبل با دستگیری مرد هواپیماربا به‌همراه سلاح و جلیقه انفجاری قلابی توسط نیروهای امنیت پرواز آغاز شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه، نخست متهم به جایگاه رفت و اظهار کرد: من برقکارم و فکر هواپیماربایی از یک سال و نیم قبل به سراغم آمد و نقشه آن را طراحی کردم. به خودم جلیقه انفجاری قلابی بستم و یک سلاح تقلبی هم داشتم که توانستم آن را از گیت بازرسی رد کنم. بعد همراه پسر پنج ساله و همسرم سوار هواپیما شدیم که عازم مشهد بود. همسرم اصلاً در جریان این ماجرا نبود و نمی‌دانست من چه نقشه‌ای دارم.

وی ادامه داد: بعد از بلند شدن هواپیما به میهماندار کاغذی دادم که روی آن نوشته بودم به من جلیقه انفجاری وصل است و کنترل آن دست شخص دیگری است. میهماندار هم با خونسردی کاغذ را به مردی داد که چند صندلی جلوتر از من بود و آن مرد هم با سرعت زیاد به گونه‌ای که اصلاً متوجه نشدم از جا پرید و به رویم اسلحه کشید. من هم جلیقه را باز کردم و مواد منفجره را نشانش دادم. در نگاه اول چون مشخص نبود که جلیقه قلابی است مسافران هراسان از روی صندلی‌هایشان بلند شدند و فریاد می‌کشیدند. خیلی ترسیده بودم و فکر می‌کردم ممکن است آن مأمور به کسی شلیک کند. پس از دستگیری من با هماهنگی امنیت پرواز و خلبان، هواپیما در فرودگاه اصفهان فرود آمد.

متهم درباره انگیزه خود تصریح کرد: من یک معترض اجتماعی هستم و می‌خواستم با این کار اعتراضم را نشان دهم.

در ادامه قاضی پرسید: در اعترافاتت گفته بودی قصد داشتی هواپیما را به عربستان ببری و متهم پاسخ داد: من می‌خواستم هواپیما را به عربستان ببرم تا اعتراضم را اعلام کنم اما قصدم پناهنده شدن نبود.

پس از آن وکیل متهم گفت: موکلم شروع به جرم داشته اما مرتکب جرم نشده از این‌رو مستحق تخفیف است. با پایان جلسه دادگاه، هیئت قضات پس از شور و بررسی مدارک موجود در پرونده، متهم را به ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

قتل ۲ خواهر توسط برادر با تفنگ ساچمه‌ای

سرهنگ مجید باقری جامخانه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: اعضای یک خانواده به دلیل نامعلومی با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه مردی ۵۵ ساله از اعضای خانواده به سمت خواهرانش در یک اقدام جنون‌آمیز با استفاده از اسلحه شکاری تیراندازی کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه یکی از خواهران بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای در دم جان باخت و دو تن دیگر بشدت مصدوم شدند که با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند. یکی از مصدومان که خواهر دومی بوده است نیز به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

سرهنگ باقری از دستگیری متهم به قتل و کشف سلاح در صحنه جرم با حضور به موقع پلیس خبر داد و افزود: متهم که پس از ارتکاب جرم، دچار شوک و حمله قلبی شده بود پس از انتقال به مرکز درمانی و بهبودی نسبی در تحقیقات اولیه پلیس به جرم خود مبنی بر قتل خواهرانش به علت اختلافات خانوادگی اعتراف کرد. پرونده قضائی بابت این درگیری و نزاع خانوادگی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شده است. تا پیش از انتشار این خبر کما رفتن خواهر سومی این درگیری نیز در فضای مجازی منتشر شده است. همچنین گفته شده است که مشکلات سهم خواهی در ارث پدری علت این درگیری بوده است.

جنایت خانوادگی توسط داماد شیرازی

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: حوالی ساعت یک بامداد اولین روز از آذرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل پنج نفر حدوداً ۳۵ الی ۶۰ ساله در خیابان عدل شیراز به مأموران پلیس اعلام و سریعاً برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند قاتل که داماد خانواده بوده با اسلحه کلاش پنج نفر از بستگان درجه یک همسرش، دو نفر برادر زن، همسر، دختر و پسر برادر خانم خود را کشته و با گروگان گرفتن دو نفر از بستگان مقتولین سریعاً متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: از همان لحظات اولیه مأموران پلیس اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری شروع و با تحقیقات فنی و تخصصی محل اختفا قاتل را در همان حوالی شناسایی کردند. مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند که قاتل به محض مشاهده پلیس با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه پس از حدود یک ساعت درگیری، قاتل بدون توجه به دستور پلیس همچنان اقدام به تیراندازی می‌کرد، اضافه کرد: مأموران انتظامی در درگیری متقابل موفق شدند هر دو گروگان را به صورت صحیح و سالم آزاد و قاتل ۵۵ ساله را به هلاکت برسانند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی درگیری برابر بررسی‌های اولیه پلیس اختلاف مالی بر سر ارث و میراث بوده است، تصریح کرد: امنیت کنونی استان فارس به سادگی به دست نیامده که با حرکات سوءعده‌ای از مخلان نظم و امنیت خدشه‌دار شود؛ بنابراین به مردم اطمینان می‌دهیم با تمام توان حافظ امنیت و نظم و آرامش آنان هستیم.

قتل خواهر در مزرعه گندم

شامگاه ۲۷ اردیبهشت امسال مرد جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و اظهار کرد: لحظاتی قبل برادرم با من تماس گرفت و گفت خواهر ۱۶ ساله‌مان را به قتل رسانده و جسدش را در مزرعه گندم حوالی کهریزک انداخته است. با این تماس سراسیمه خودم را به مزرعه رساندم و با جسد خواهرم در حالی که شالی دور گردنش پیچیده شده بود مواجه شدم.

تیم جنایی با حضور در محل، تحقیقات برای دستگیری مرد جنایتکار را شروع کرده و دریافتند که متهم پس از قتل مخفیانه از مرز خارج شده و به افغانستان فرار کرده است. بدین ترتیب نام متهم ۳۴ ساله در لیست متهمان متواری پلیس قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، مأموران یکی از کلانتری‌های اصفهان شنبه گذشته حین گشت‌زنی به مردی افغانی مشکوک شده و مدارک اقامتی وی را خواستند اما او مدعی شد که ۲۴ ساعت قبل قاچاقی از افغانستان وارد اصفهان شده و مجوزی برای اقامت در ایران ندارد.

بدین ترتیب وی به کلانتری منتقل شد اما زمانی که در مقابل افسر کشیک کلانتری قرار گرفت، مدعی شد که در اطراف تهران خواهرش را به قتل رسانده است. با اعتراف مرد جوان، او برای تحقیقات به شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شد.

متهم زمانی که در مقابل بازپرس محمد جواد شفیعی قرار گرفت به قتل خواهرش اعتراف کرد. با توجه به اینکه قتل در کهریزک رخ داده بود، بازپرس جنایی با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را برای رسیدگی به دادگاه بخش کهریزک ارسال کرد.

متهم اظهار کرد: خواهرم مدتی قبل به عقد یکی از هم ولایتی‌هایم درآمد، شش ماهی باهم زندگی کردند اما بعد از آن بین آنها اختلاف پیش آمد. فرشته به خانه پدرم برگشت. اما از زمانی که به خانه برگشت رفتارهایش تغییر کرده بود و من از حرف‌هایی که پشت سرش می‌شنیدم ناراحت بودم. به او گفتم حالا که به خانه پدری برگشتی باید طبق قوانین اینجا رفتار کنی.

خواهرم دو شب به خانه نیامده بود و آن شب وقتی به خانه برگشت از او خواستم برای صحبت کردن باهم به مزرعه گندم اطراف خانه برویم. گفتم دیگران در مورد او بد حرف می‌زنند. اما او گفت زندگی خودش است و به دیگران ربطی ندارد. از دستش عصبانی شدم و شال سرش را دور گردنش فشار دادم به خودم که آمدم خواهرم فوت کرده بود. از عذاب وجدان به برادرم زنگ زدم.

در این مدت با خانواده‌ام در رابطه بودم آنها گفتند که رضایت می‌دهند و خودم را معرفی کنم. من هم به ایران برگشتم و به اصفهان رفتم تا کمی کار کنم و پولی داشته باشم و بعد خودم را معرفی کنم.

کد خبر 537189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.