منشور شورای شهر اهداف کلان ۴ سال آینده اصفهان را مشخص می‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قصد داریم در منشور شورا جهت گیری خاصی را نشان دهیم تا اهداف کلان در آن مشخص شود و قرار است که برنامه‌ها و بودجه شهرداری در چهار سال آینده مبتنی بر محتوای داخل منشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به فلسفه تشکیل منشور شورا اظهار کرد: در روزهای ابتدایی کار شورا و به پایان رسیدن جنب و جوش‌های انتخابات، قرار شد اعضای شورای اسلامی شهر هرکدام اولویت‌های کاری خود را در جلسه‌ای جداگانه بیان کنند.

وی افزود: بخشی از این اولویت‌ها در برنامه شهرداری از پیش تعریف شده بود و قسمتی دیگر زبان و ادبیات یک برنامه منسجم را نداشت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این مرکز و با همکاری اعضا سندی را تدوین کردیم که هم دغدغه اعضای شورا و هم مطالبات و دغدغه نخبگان جامعه را در آن جای دهیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته به دعوت رئیس شورای اسلامی شهر پیش‌نویس منشور شورا بر سایت قرار گرفت، گفت: قرار است تا نخبگان و شهروندان نیز در تدوین تکمیلی این منشور اعلام نظر داشته باشند.

نباتی نژاد با بیان اینکه سیاست‌های کلی شورا براساس اسناد بالادستی در منشور شورا تعریف شده است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از اسناد فرا دست شوراست که به اتفاق نظر اعضا تصویب و تدوین شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های موضوعی تعریف شده در منشور شورا افزود: این دسته از سیاست‌ها اغلب ناظر بر هفت کمیسیون تخصصی بوده و قصد داریم در این منشور جهت گیری خاصی را نشان داده تا اهداف کلان در آن مشخص شود و قرار است که برنامه‌ها و بودجه شهرداری در چهار سال آینده مبتنی بر محتوای داخل منشور باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورا نیز مستقل از مصوبات مربوط به بودجه شهرداری در تعاملات، تسهیلگری‌ها و مطالبات نهایی قرار بر این است که طبق منشور گام برداریم.

وی با اشاره به مسیر حرکت منشور افزود: مراقبت از نقشه راهی که تعیین کرده‌ایم می‌تواند با بازخوردهای شهروندان تغییر و تحول در آن به وجود آید.

نباتی‌نژاد گفت: هفته گذشته با اعلام رسمی شورا، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، کانون‌های فرهنگی و هنری و مجموعه‌های مردم نهاد دعوت شدند تا در تکمیل منشور مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: تاکید بر تقویت تعاملات نهادهای مرتبط شهری و استانی از بندهای اولیه این منشور است تا به سمت مدیریت یکپارچه شهر حرکت کنیم؛ در شورا سعی داریم تا زبان مردم باشیم و به دنبال دیدگاه‌های شهروندان و مطالبه‌های آنها گام برداریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اعتراضات نجیبانه شهروندان در طلب حقابه خود، گفت: صبح شنبه کمیسیون ویژه آب شورای شهر در استانداری تشکیل شد که این کمیسیون نیز در منشور پنج بند یکی از مهم‌ترین سیاست‌های موضوعی را به خود اختصاص داده است. کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار برای فعالیت‌های کارشناسی مرجعیت پیدا کرده که این موضوع نیز در راستای مطالبه‌گری آب در منشور به عنوان موارد اصلی تدوین شده است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری ظرفیت و فرصت مهمی برای شهر است که با بی توجهی‌های حاکمیت و شهروندی مشکلاتی را متحمل شده اما با اجرای منشور شورا امیدواریم تا دیگر بر سر راه حفظ میراثی که متعلق به نسل آینده است مانعی نباشد.

کد خبر 537156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.