سرانه تولید زباله هر شهروند بجنوردی کمتر از میانگین کشوری

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: سرانه تولید زباله در مرکز استان ۵۶۰ گرم برای هر شهروند در روز و ۹۰ گرم کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایمنا، علی ارجمند اظهار کرد: با توجه به جمعیت ۳۲۰ هزار نفری بجنورد روزانه در حدود ۱۶۰ تن زباله تولید می‌کند که همچون سنوات گذشته در کوه باباموسی در بخش شمالی بجنورد دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی جمع آوری و دفن زباله‌های خانگی و شهری است، تصریح کرد: شهرداری بجنورد زباله‌های کشاورزی، بیمارستانی و خطرناک را نیز جمع آوری می‌کند و در کوه باباموسی دفن می‌کند.

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد افزود: با توجه به بالا بودن میزان تولید پسماند در بجنورد تمرکز اصلی مدیریت پسماند شهر به دفن و دفع زباله در این سایت معطوف شده است زیرا ادامه این روند نیاز به اختصاص زمین‌های بیشتر برای دفن زباله بوده که این وضعیت مورد تأیید محیط زیست نیست.

وی ادامه داد: طرح احداث کارخانه کمپوست از سال ۱۳۸۳ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون به نتیجه نرسیده است هر چند که این شیوه‌های دفن دیگر منسوخ نیست و در جایی که استحصال گاز و انرژی و عملیات سوزاندن انواع پسماندها به عنوان مناسب‌ترین روش برای سوزاندن زباله‌ها و استحصال انرژی توسط سیستم ریجکت سوز وجود دارد باید به سمت این روش‌ها رفت.

ارجمند گفت: با توجه به اینکه که کوه باباموسی در نزدیکی شهر قرار دارد و احتمال مشکلات زیست محیطی وجود دارد دنبال مکان یابی هستیم تا زباله‌های شهر را در جایی دیگر دفن کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 537153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.