بریتانیا واکسن کوواکسین را برای مسافران تایید کرد

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند مسافرانی که واکسن کوواکسین را دریافت کرده‌اند لازم نیست پس از ورود به این کشور قرنطینه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن بهارات که با نام کوواکسین شناخته می‌شود در کشور هند توسط Bharat Biotech و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند و مؤسسه ملی ویروس شناسی این کشور تولید شده است. این واکسن با میزان تأثیرگذاری ۸۱ درصد حاوی ویروس غیر فعال یا ضعیف شده قادر است واکنش دفاعی سیستم ایمنی فرد را علیه ویروس فعال کند. واکسن کوواکسین یکی از دو واکسن کرونای مورد استفاده در کشور هند است.

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند مسافرانی که واکسن کوواکسین را دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون این که قرنطینه شوند به هر قسمت این کشور وارد شوند. بریتانیا در ماه اکتبر نیز واکسن کووی‌شیلد را تأیید کرده بود و افرادی که این واکسن را تزریق کرده بودند می‌توانستند بدون نیاز به گذراندن دوره قرنطینه وارد انگلستان شوند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین را سوم نوامبر صادر کرده بود، هم اکنون نیز دولت بریتانیا آن را مورد تأیید قرار داده است و اجازه ورود بدون قرنطینه را از امروز به افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند، خواهد داد. به نظر می‌رسد که واکسن‌های چینی سینوواک و سینوفارم نیز مورد تأیید دولت بریتانیا قرار گرفته است.

کد خبر 537079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.