تهیه فهرست بهای پایه فضای‌سبز کشور

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از برگزاری جلسات فنی و تخصصی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اساتید دانشگاه، انجمن صنفی پیمانکاران فضای سبز، مشاوران و متخصصان حوزه فضای سبز کشور، به منظور تهیه فهرست بهای پایه فضای سبز با همکاری مدیریت شهری در مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر همواره توسعه و نگهداری فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های بسیار مهم در کلانشهرها مطرح بوده که هزینه‌های مالی گسترده‌ای نیز به همراه داشته است و نبود فهرست بهای پایه در این زمینه، مشکلات مختلفی را در فرایند خصوصی‌سازی و برون‌سپاری خدمات مهندسی فضای سبز برای شهرداری‌ها و پیمانکاران در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه بیش از ۱۰ ساله مدیریت شهری در مشهد، در زمینه تدوین فهرست بهای پایه فضای سبز و پیشرو بودن این کلانشهر در زمینه مدیریت فضای سبز، مقرر شد برای اولین بار در کشور، فهرست بهای پایه فضای سبز از طریق نظام فنی و اجرایی کشور و با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری مشهد با همکاری دفاتر فنی استانداری‌ها و سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز کلانشهرها تهیه و تدوین شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در جلسات کارشناسی که به مدت سه روز به میزبانی شهر مشهد برگزار شد بسیاری از موضوعات مورد ابهام بررسی و فهرست بهای نهایی با نظر کارشناسان تدوین شد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: تهیه فهرست بهای پایه در حوزه فضای سبز، علاوه بر ایجاد شفافیت مالی در زمینه برون سپاری خدمات، می‌تواند نقش بسیار مهمی در محاسبات هزینه‌های جاری در کلانشهرها و مدیریت منابع مالی داشته باشد.

کد خبر 537078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.