AMD اولین مشتری فرآیند تولید ۳ نانومتری سامسونگ خواهد بود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد AMD اولین مشتری تراشه با فرآیند تولید سه نانومتری سامسونگ خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، AMD در سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با سال گذشته عملکرد قابل توجهی داشته است. ارتباط نزدیک TSMC با شرکت اپل باعث شده است AMD نیز تصمیم بگیرد که با شرکت سامسونگ همکاری کند و از تراشه فرآیند سه نانومتری آن استفاده کند.

به نظر می‌رسد که کوالکام نیز قصد دارد از فرآیند تولید مشابه شرکت سامسونگ استفاده کند، دلیل این اقدام دو تراشه ساز بزرگ AMD و کوالکام نارضایتی آن‌ها از همکاری TSMC با اپل اعلام شده است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که TSMC نیز قصد دارد فرآیند تولید سه نانومتری خود را از نیمه دوم سال میلادی آینده آغاز کند. با توجه به این موضوع که شرکت ذکر شده تأمین قطعات نیمه هادی شرکت اپل را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است، به احتمال بسیار زیاد شرکت اپل یکی از اولین مشتری‌های شرکت تایوانی TSMS خواهد بود.

با توجه به گزارش معتبر مؤسسه IC Insights، شرکت AMD در سال جاری در زمینه تولید قطعات نیمه رسانا عملکرد قابل توجهی داشته است، بنابراین انتظار می‌رود که در صدر لیست ۱۰ شرکت برتر در این زمینه قرار بگیرد. درآمد شرکت ذکر شده در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی ۱۶ میلیارد دلار بوده است که ۴۵ درصد بیشتر از درآمد ۹.۸ میلیارد دلاری سال گذشته بوده است.

کد خبر 537043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.