بازگشایی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی از امروز/آموزش‌ها ترکیبی انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: از امروز اول آذرماه همه مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی روند آموزش ترکیبی حضوری و مجازی را مطابق گروه‌بندی دانش‌آموزان خواهند داشت و هیچ مدرسه‌ای در استان نداریم که صرفاً در فضای مجازی به دانش‌آموزان درس ارائه دهد.

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازگشایی مدارس روستایی و عشایری استان از سوم مهرماه، اظهار کرد: مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت زیر ۱۵ نفر داشته‌اند برابر دستورالعمل‌های ابلاغ شده از طریق وزارت آموزش و پرورش در زمینه رعایت وسایل بهداشتی از سوم مهرماه بازگشایی و به صورت حضوری مشغول به کار شدند، در نیمه آبان ماه مدارس متوسطه دوم هم بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا با تعیین پروتکل‌ها بهداشتی بازگشایی شدند.

گروه‌بندی دانش‌آموزان با توجه به جمعیت مدرسه

وی اضافه کرد: هرگونه بازگشایی حضوری مدارس در استان وابسته تصمیم ستاد ملی کرونا است قاعده مدارس به صورت حضوری به همه مناطق و نواحی در استان اعلام شده است و مدیران مدارس و شورای مدرسه بر اساس الگوی بازگشایی ابلاغ شده عمل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: مدیران و شورای مدرسه با توجه به جمعیت دانش‌آموزی گروه بندی‌ها را انجام می‌دهند تقسیم بندی و گروه بندی جمعیت دانش‌آموزی کم در روزهای مختلف دارند و به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند تا در روزهای تعیین شده دو یا سه روز در مدرسه حضور پیدا کنند.

از امروز مدرسه‌ای با آموزش صرفاً مجازی نداریم

وی ادامه داد: از امروز، اول آذرماه نیز همه مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی روند آموزش ترکیبی حضوری و مجازی را خواهند داشت و هیچ مدرسه‌ای را در استان نداریم که صرفاً در فضای مجازی به دانش‌آموزان درس ارائه دهد و همه مدراس ملزم به ارائه آموزش‌های ترکیبی با حضور دانش‌آموزان مطابق گروه بندی‌ها هستند.

اعتدادی با تاکید بر روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان، تصریح کرد: تاکنون در سطح استان بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا در حوزه آموزش و پرورش مدارس متوسطه اول و دوم دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و این آمار بسیار خوبی است و درصد باقی مانده هم در روزهای آینده واکسن کرونا را تزریق می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: همچنین معلمانی که سر کلاس درس حاضر می‌شوند دو دز واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند، البته تعداد بسیار کمتری از معلمان نیز هستند که بنا به توصیه‌های پزشکی واکسن نزده‌اند اما مابقی همکاران فرهنگی اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند.

موردی از ابتلاء به کرونا در مدراس روستایی و عشایری نداشته‌ایم

وی اظهار کرد: بازگشایی حضوری مدارس از سوم مهرماه در مناطق روستایی و عشایری اجرا شده است و با اجرای پروتکل‌ها و توجه کامل به توصیه‌های بهداشتی خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از ابتلاء به کرونا در بین دانش‌آموزان نداشته‌ایم و توصیه شده است اگر در بین دانش‌آموزان علائم سرماخوردگی مشاهده شود باید بلافاصله به خانواده او اطلاع‌رسانی و دانش‌آموز از مدرسه خارج شود و تا دو هفته از حضور آن‌ها در مدرسه جلوگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: شیوه نامه «۰۶» به همه مدارس اعلام شده و ملزم به رعایت همه موارد آن هستند و اولویت اول آموزش پرورش برای بازگشایی مدارس و کلاس‌های حضوری سلامت دانش‌آموزان است.

اعتدادی در مورد وضعیت استخدام معلمان، گفت: برای پیمانی شدن معلمان حق‌التدریس در استان اصفهان هم اقدام شده است و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد. همچنین برای جذب معلمان از طریق نهضت سوادآموزی نیز برابر با دستورالعمل‌ها اقدام شده است و معلمانی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند برابر با شیوه‌نامه ابلاغ شده به اداره کل آموزش و پرورش فرایند استخدام آن‌ها انجام می‌شود.

والدین رعایت موارد بهداشتی را به فرزندان تذکر دهند

وی در خصوص بازگشایی مدارس به خانواده‌ها توصیه کرد: لازم است خانواده‌ها به فرزندان استفاده دائمی از ماسک برای حضور در مدرسه و کلاس درس را تاکید کنند، توجه کامل به رعایت موارد بهداشتی شخصی را به فرزندشان تذکر دهند و اینکه در ساعت‌های استراحت با رعایت فاصله اجتماعی با دوستان خود ارتباط داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حتماً خانواده‌ها به رفتن حضوری فرزندان به کلاس‌های درس اهیمت دهند، پاندمی کرونا و فرایند تدریس در فضای مجازی شکاف آموزشی را ایجاد کرده است و از نظر کیفیت آموزشی، مجازی بودن آموزش به حوزه آموزشی، پرورشی و تربیت دانش‌آموزان آسیب می‌زند، از سوی دیگر مسئله اجتماعی شدن و مهارت آموزی فرزندان نیز مهم است که این فرایند در مدرسه و با حضور دانش آموزان اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 537037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.