کارکنان شهرداری اهواز چشم‌انتظار اجرای یک قانون

اواخر سال گذشته سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیرو در شهرداری‌ها را صادر کرد، این در حالی است که پس از گذشت هشت ماه هنوز خبری از تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری اهواز نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دنبال صدور مجوز، بخشنامه و دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به شهرداری اهواز ارسال شد، پس از آن مدیران وقت پس از برنامه‌ریزی اعلام کردند که آزمون تبدیل وضعیت را در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهند کرد، اما آزمون برگزار نشد، این در حالی است که تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری برای استخدام رسمی از طریق برگزاری آزمون و بر اساس یک سری شرایط از جمله تحصیلات، سنوات و وجود پست سازمانی انجام می‌شود.

با روی کار آمدن شورای ششم به طور مجدد موضوع مطرح و مجوز برگزاری آزمون از سوی ستاد استانی کرونا دریافت شد؛ اما چند روز قبل از برگزاری آزمون طی اطلاعیه‌ای آزمون برای بار دوم لغو شد.

این بخشنامه مهلتی ۱۱ ماهه دارد، اما با گذشت هشت ماه از ارسال آن، شهرداری اهواز هنوز هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نداده است، در حالی که کارکنان شهرداری از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

محمد جابری یکی از کارکنان شهرداری در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: «بیش از ۱۵ سال سابقه کار دارم در این سال‌ها به اندازه ۳۰ سال پیر شده‌ام هر روز من پر از عذاب و استرس است دیگر خسته شده‌ام مگر چقدر تحمل دارم من در زمان اداری مدیر یک بخش هستم، اما بعد از خروج از اداره مجبورم برای امرار معاش خانواده‌ام مسافرکشی کنم همه چشم و امید من به اجرا شدن این بخشنامه است، تا از زیر نگاه سنگین برخی رهایی پیدا کنم.»

سمانه رضایی یکی دیگر از کارمندان شهرداری نیز می‌گوید: «آخر ماه بود، بچه‌ام مریض شد نه پولی برای اینکه او را به یک بیمارستان خوب ببرم داشتم و نه از ترس اخراج می‌توانستم مرخصی بگیرم از شهردار عاجزانه تقاضا دارم با اجرای این بخشنامه آرامش را به زندگی ما ببخشد.»

آقای غلامی با دستان پینه بسته‌اش که سالهاست کوچه پس کوچه‌های شهر را نظافت می‌کند هم می‌گوید: «این دست‌ها نه در شهرداری بلکه در کارگری‌های بعد از ساعت کاری‌ام اینگونه شده‌اند، من خانواده پرجمعیتی دارم و این حقوق کم پیمانکاری کفاف زندگی‌ام را نمی‌دهد و بالاجبار بعد از کار به کار ساختمانی می‌کنم تا بتوان نانی سر سفره زن و بچه‌ام ببرم؛ همه چشم و امید من و خانواده‌ام به این بخشنامه است تا یک تکانی به زندگی خود بدهم.»

شهرداری برای پست‌های رسمی خود کمبود نیرو دارد

یوسف محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: در شورای اسلامی شهر به شهرداری تذکر داده شده که بخشنامه را سریع‌تر اجرایی کند، این یک دستورالعمل کشوری است که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری برای پست‌های رسمی خود کمبود نیرو دارد و به همین دلیل نیروهای پیمانکاری در پست‌های ستادی به‌کارگیری شده‌اند، این دستورالعمل یک فرصت و ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم؛ در این راستا شورای اسلامی شهر به شهردار اهواز اعلام کرده است که این دستورالعمل را اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: فرایند تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در حال انجام است و برای تبدیل وضعیت نیروهای عادی نیز از شهردار خواسته شده تا یک زمان برای اجرای آزمون مشخص و اعلام کند.

وی توضیح داد: شهردار اهواز از طریق وزارت کشور و استانداری خوزستان در حال پیگیری این موضوع است، سایر موارد امتیازبندی برای تبدیل وضعیت نیروهای عادی انجام شده و تنها برگزاری آزمون باقی مانده که با برگزاری آزمون امتیاز نهایی افراد مشخص و طبق آن افراد پذیرفته شده تبدیل وضعیت می‌شوند.

حق کارکنان شهرداری را ادا می‌کنیم

رضا امینی، شهردار اهواز در خصوص اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری به خبرنگار ایمنا گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری اهواز شامل سه بخش است، تبدیل وضعیت ایثارگران، نیروهای عادی و سنوات تجمعی است که دو بخش ایثارگران و سنوات تجمعی در حال انجام است.

وی افزود: در خصوص برگزاری آزمون افراد معترضی وجود دارند که مشمول این قانون نمی‌شوند، همین موضوع سبب شده است در دو مرحله آزمونی که باید برگزار می‌شد، لغو شود.

شهردار اهواز ادامه داد: طرح‌ریزی و زمان‌بندی برگزاری آزمون از سوی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال انجام است، در این راستا قرار است بر اساس سهمیه وزارت کشور مدارک و مستندات افراد پذیرفته شده برای طی فرایند تبدیل وضعیت نیز دریافت شود.

امینی تاکید کرد: دستورالعمل ابلاغی یک قانون بوده است که برای همه شهرداری‌های کشور ارسال شده، در اهواز هم باید تا آخرین لحظه تلاش کنیم با فراهم آوردن ملزومات آن حق این کارکنان داده شود؛ در نظر داشته باشیم که انجام این کارها نیازمند زمان و ملزومات خاص خود است.

کد خبر 536977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.