ارسال پیامک به سالمندان برای تزریق دز سوم واکسن کرونا/شیوع پیک ششم منوط به رفتار شهروندان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برای اطلاع‌رسانی به سالمندان جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تزریق واکسن، پیامک صادر می شود و سالمندان بالای ۶۰ سال بعد از گذشت چهار تا شش ماه از تزریق نوبت دوم واکسن می‌توانند برای تزریق دز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۷۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت و قریب به ۶۰ درصد این گروه سنی جمعیت استان دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ هزار نفر برای واکسیناسیون دز اول و دوم به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند و انجام واکسیناسیون همشهریان در ۴۴ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی در استان اصفهان فعال است و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

۳۶۰ هزار نوجوان واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد روند واکسیناسیون نوجوانان تصریح کرد: برای نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز پوشش واکسیناسیون ۸۵ درصدی مدنظر بوده است تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار نفر این گروه سنی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فدایی تاکید کرد: علاوه بر واکسن‌های تزریقی «سینوفارم چینی»، «برکت» و «آستزارنکا» که برای تزریق مورد استفاده قرار گرفته است واکسن «اسپایکوژن» هم بعد از این واکسن‌ها وارد مراکز شده که این واکسن ساخت مشترک ایران و استرالیا است و در دو نوبت به افراد ۱۸ سال به بالا تزریق می‌شود.

سالمندان بالای ۶۰ سال و تزریق دز سوم واکسن کرونا

وی در مورد تزریق دز سوم واکسن کرونا به سالمندان گفت: برای اطلاع‌رسانی به سالمندان جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تزریق واکسن پیامک صادر می‌شود و سالمندان بالای ۶۰ سال که هر نوع از واکسن کرونا را دریافت کرده بودند به هر روشی از طریق رسانه‌ها و پیامک از این موضوع اطلاع پیدا کردند بعد از گذشت چهار تا شش ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا می‌توانند برای تزریق دوز سوم واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، گفت: سالمندان جزو گروه‌های اول واکسیناسیون کرونا بوده‌اند، دز سوم واکسن کرونا اثربخشی لازم را برای آن‌ها دارد و وزارت بهداشت به این نتیجه رسیده است که تزریق نوبت سوم در حال حاضر برای این گروه بسیار ضروری است.

شیوع پیک ششم وابسته به رعایت دستورات بهداشتی

فدایی در خصوص شیوع پیک ششم در بهمن ماه، اظهار کرد: این موارد حدس و گمان است؛ وارد شدن به پیک ششم و پیک‌های بعدی تنها به رفتار شهروندان، رعایت موارد بهداشتی، واکسن زدن، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن است، در واقع به طور قاطع نمی‌توانیم اعلام کنیم این اتفاق و شیوع پیک بعدی در کدام ماه اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: چنانچه همه موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها رعایت شود شاید هرگز با شیوع پیک بعدی مواجه نشویم. اگر توجه به موارد بهداشتی جدی گرفته نشود و افراد واکسن کرونا را هم تزریق نکنند و از سوی دیگر رعایت پروتکل و موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی را رها کنند به طور یقین با مشکل مواجه می‌شویم.

کد خبر 536894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.