سیاسی شدن مطالبه حقابه زاینده‌رود گره مشکلات را کور می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اشکالاتی که در مسیر تحقق این حقابه وجود داشته دلایل فراوانی دارد که باید به دور از جنجال و بازی‌های سیاسی به آن پرداخته شود و هشدار می‌دهیم که اگر این مطالبه رنگ سیاسی‌کاری بگیرد، گره‌ای کور بر گره‌های دیگر این حوضه آبریز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز یکشنبه_ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حرکت مردم مؤمن، متدین و انقلابی اصفهان در راستای احقاق حقابه حوضه آبریز زاینده‌رود مورد حمایت اعضای شورا خواهد بود.

وی افزود: اشکالاتی که در مسیر تحقق این حقابه وجود داشته دلایل فراوانی دارد که باید به دور از جنجال و بازی‌های سیاسی به آن پرداخته شود و هشدار می‌دهیم که اگر این مطالبه رنگ سیاسی‌کاری بگیرد، گره‌ای کور بر گره‌های دیگر این حوضه آبریز خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دولت باید بداند که خشکسالی و نبود آب در فلات مرکزی یک مشکل ملی بوده و موضوعی نیست که تنها مختص اصفهان باشد و سبب درگیری و تنش بین اقوام و شهرها شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی باید هرچه سریع‌تر راهکار مناسب برون‌رفت از این معضل را احصا کنند که یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه سوآپ آب بین چهار استان است تا آب در جاهایی که ازدست رفته و خوب استفاده نمی‌شود، مدیریت شده و به نقاط دیگری که کمبود دارد، تحویل شود.

قربانی تاکید کرد: هزینه‌های این طرح قابل تأمین است و اکنون به‌صورت یک راهکار کلی و در آینده‌ای نزدیک با آمار دقیق و برنامه مشخص آن را برای مدیریت هرچه بهتر منابع آبی در حوضه زاینده‌رود ارائه خواهیم داد.

کد خبر 536870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.