طرح شهدای سلامت از یکم تا ۱۹ آذرماه در استان اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح «شهدای سلامت» در سراسر استان از یکم تا ۱۹ آذرماه انجام می‌شود که فعالیتی اضافه بر عملکردهای قبلی است که تاکنون برای واکسیناسیون کرونا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص اجرای طرح «شهدای سلامت» در استان اصفهان، اظهار کرد: طرح «شهدای سلامت» در سراسر استان از یکم تا ۱۹ آذرماه انجام می‌شود که فعالیتی اضافه بر عملکردهای قبلی که تاکنون برای واکسیناسیون صورت گرفته است.

بیشترین مداخله در پنج شهرستان استان اصفهان

وی افزود: اجرای این طرح با هدف پوشش واکسیناسیون برخی شهرستان‌ها که هنوز به حد مطلوب نرسیده مدنظر است، در پنج شهرستان هدف مانند خمینی‌شهر، فلاورجان، نجف‌آباد، برخوار و شهرستان اصفهان بیشترین مداخله انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: طرح «شهدای سلامت» از چند مرحله مانند اطلاع‌رسانی عمومی، اقناع افکار عمومی، سیاست‌های تشویقی و تسهیل دسترسی به خصوص برای افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند تشکیل شده است، علاوه بر این بحث محدودیت‌های هوشمند بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مدنظر است و پایش و ارزشیابی هم صورت می‌گیرد.

شیرانی تصریح کرد: با انجام این طرح با مداخلاتی که صورت می‌گیرد برای شناسایی افراد واکسن زده و نزده نرم افزاری تعیین شده است. با توجه به اینکه در سامانه سیب کل جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در استان ثبت شدند، سامانه ابتکاری در استان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طراحی شده است و افراد را تقسیم بندی می‌کند.

اولویت روش اقناعی برای واکسن نزده‌ها

وی افزود: با این دستگاه می‌توان به صورت محله محور، و دستگاه محور و حتی فرد محور افرادی که محل کار آن‌ها دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی است، کسانی که در صنوف کار می‌کنند و یا شغل آزاد دارند، افرادی مانند خانم‌های خانه‌دار و همه افراد را مشخص کرد که چه کسانی اصلاً واکسن نزده‌اند یا یک دز واکسن تزریق کردند و یا تزریق هر دو دز آن‌ها کامل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: سیاست‌های تشویقی و سیاست‌های اطلاع‌رسانی در بین مردم و دستگاه‌ها انجام می‌شود. برای کسانی که واکسن نزده‌اند در حال حاضر روش اقناعی در اولویت است، برای مردم سیاست‌هایی را اتخاذ خواهیم کرد که بدانند در افرادی که واکسن می‌زنند همین تزریق واکسن تا چه اندازه برای آن‌ها، خانواده و جامعه سودمند است. محدودیت‌های هوشمند بر مبنای تصمیم‌های ستاد ملی کرونا خواهد بود و دستورات لازم برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده است.

کد خبر 536782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.