۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
جونقان پارک مناسب ندارد

شهردار شهر جونقان گفت: این شهر از وجود پارک بهره مطلوبی نبرده، اما پروژه احداث پارک جنگلی دنبال خواهد شد.

باقر مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر جونقان دارای دو پارک شهری بسیار کوچک است که یک پارک تحت عنوان «پارک کودک» و دیگری «پارک داوودی» نام دارد، اما مجموع مساحت هر دو پارک به یک هکتار نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ سال است که این شهر، شهرداری دارد، تصریح کرد: یک مکان رفاهی تفریحی و پارک از مطالبات جدی مردم در این مدت بوده اما متأسفانه شهر با این قدمت و جمعیت ۱۵ هزار نفری از کمترین سرانه فضای سبز بهره‌مند است و پارک داوودی امسال به بهره برداری رسید.

شهردار شهر جونقان ادامه داد: حدود ۲۵ سال پیش شهرداری یک زمین به مساحت ۱۳ هکتار از منابع طبیعی دریافت کرد تا در آن پارک جنگلی احداث کند و در یک دوره شهرداری سنگ‌کاری آ، انجام و برخی امکانات و تأسیسات برای آن تأمین شد، اما مدیریت‌های بعدی شهرداری اقدامی برای تکمیل پارک انجام نداد.

وی افزود: در قسمتی از این پارک پیاده رو سازی و محوطه سازی انجام شده و تأمین روشنایی نیز در حال انجام است تا این مکان تبدیل به محیط مناسب برای بزهکاران نشود و امکانات اولیه برای حضور شهروندان فراهم باشد.

مؤمنی با بیان اینکه یک واحد تجاری در پارک به عنوان رستوران و مرکز تفریحی اجاره داده شده است، اظهار کرد: قسمتی دیگری از همین پارک، به عنوان پارک بانوان مدنظر قرار گرفته، اما منابع مالی اجازه تحقق این هدف را نمی‌دهد زیرا بودجه شش میلیارد تومانی سال جاری صرف امور جاری و بخشی از هزینه‌های عمرانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از پارک جنگلی جونقان پروژه‌ای زمان بر بوده که در صورت تحول در اعتبارات محقق می‌شود، افزود: سال گذشته از اعتبارات تملک دارایی استان، ۸۰ میلیون تومان و امسال ۱۰۰ میلیون تومان برای این پارک در نظر گرفته شد، اما همین اعتبار نیز اسناد خزانه است و احتمال دارد در نهایت ۳۰ یا ۴۰ درصد تخصیص یابد که احیای این پارک همواره دنبال می‌شود.

شهردار شهر جونقان گفت: پارک کودک در مجاورت شهرداری قرار دارد که در دوره‌های گذشته به دلیل استفاده پیمانکار از مصالح نامرغوب تمام زیرساخت ایجاد شده از بین رفته و پرونده این موضوع در مراجع قضائی است تا رأی نهایی مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک این شهر جلوه مناسبی ندارد و مردم راغب به استفاده از آن برای کودکان خود نیستند، خاطرنشان کرد: چند پارک محله‌ای هم در شهر به دلیل نبود امکانات و مشکلات مالکیتی به بهره‌برداری نرسیده و مردم اکنون برای استفاده از فضای پارک به شهرکرد سفر می‌کنند.

کد خبر 536751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.