فشار زیاد قلم بر روی کاغذ نشان‌دهنده کدام ویژگی شخصیتی است؟

یک گرافولوژیست گفت: دست‌خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با ویژگی‌های دست‌خط زن جوان راست دست، اظهار کرد: اولین نکته‌ای که از این دست‌خط استخراج می‌شود این است که فشار قلم از پشت برگه با چشم و با انگشت لمس می‌شود، اثر فشار پشت برگه در هر کلمه به صورت کامل و تقریباً یک دست دیده خواهد شد، گاهی نیز در انتهای کلمه فشار بیشتر شده، این بدان معنی است که فرد بسیار به خود فشار می‌آورد و نوعی مبارزه و تلاش درونی دارد و با مسائلی درگیر است که سنگینی آن انرژی زیادی را از فرد می‌گیرد و نویسنده این متن از آرامش و راحتی معمول برخوردار نیست.

فشار زیاد قلم بر روی کاغذ نشان‌دهنده چه ویژگی شخصیتی است؟

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: ارتفاع کلمات یک اندازه است، هیچ کلمه‌ای سوار بر کلمه دیگری و هیچ حرفی بزرگ‌تر از بقیه ترسیم نشده است و این موضوع نشان می‌دهد که فرد تکبر و خود بزرگ‌بینی ندارد، البته فاصله واژه‌ها با یکدیگر یک دست است و یعنی فرد حریم خصوصی خود و دیگران را حفظ می‌کند و نیز احتیاج دارد کمی در خصوص مسائل فکر کند.

وی در خصوص فاصله سطور (به نسبت اندازه کلمات) تقریباً زیاد است، تصریح می‌کند: احتمالاً فرد نوعی ترس از رابطه‌های اجتماعی دارد، اما با تلاش و پشتکار بر آن فائق می‌شود. یکی از مهمترین نکات این است که فرد انتهای حروف میم، نون و یا لام را با فشار و ترمز ترسیم می‌کند، اما در کلماتی انتهای همین حروف را با فشار اما با ترمز بریدگی ترسیم می‌کند، یعنی فرد از این حجم از کنترل و فشار خسته می‌شود و خودش نیز این حالت خود را می‌داند، اما این روش را ادامه می‌دهد.

فشار زیاد قلم بر روی کاغذ نشان‌دهنده چه ویژگی شخصیتی است؟

محجوب گفت: تمام دندانه‌های سین، شین و یا حتی مابقی دندانه‌ها کمتر از تعداد لزوم ترسیم شده است، (دندانه‌های سین دو تا به جای سه تا ترسیم شده) یعنی فرد با وجود اینکه از این جزئیات نمی‌تواند بگذرد، تاب، حوصله و اعصاب، انجام دادن امور را ندارد، همچنین حاشیه متن در سمت راست یک دست و در سمت چپ به علت واژه‌بندی، غیر یک دست است و نشان‌دهنده این است که فرد همیشه رعایت شخصیت اجتماعی خود و دیگران را می‌کند و احساسات بر وی غالب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این دست‌خط تمام الف‌ها ابتدا از پایین به بالا ترسیم شده و سپس از بالا به پایین آمده است، افزود: فرد به خود و ذهن خود سخت می‌گیرد و این سخت‌گیری با چاشنی مخالفت‌جویی بر اطرافیان نیز اثر می‌گذارد و سرکش کاف و مد الف به سمت عمود متمایل شده و سُر می‌خورد و می‌افتد؛ بنابراین فرد سخت‌گیری توأم با استراحت را برای خود لحاظ کرده است و به ذهن خود استراحتی می‌دهد. ابتدا و انتهای اکثر کلمات یک زائده اضافی دارد که نشان از ذهن درگیر و مشوش فرد دارد.

کد خبر 536746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.