کتاب را نمی‌توان رد کرد؛ به آن یک زندگی دوباره بدهید

شرکت مدیریت زباله شهر پالرمو ایتالیا تصمیم گرفته است تا با کمپینی به مناسبت هفته کاهش زباله اروپا (۲۲ تا ۲۸ نوامبر) توجه به امر بازیافت و البته کتابخوانی را نشان دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این ابتکار با هدف ایجاد آگاهی بهتر در مورد ارزش‌های اقتصاد دایره‌ای در میان ساکنان پایتخت سیسیلی با ارائه فرصتی به آن‌ها برای آوردن کتاب‌های قدیمی خود به مراکز بازیافت به جای انداختن آنها در سطل زباله است. این سازمان فهرستی دیجیتالی از کتاب‌های اهدایی تهیه می‌کند که به مدت ۶۰ روز می‌تواند توسط افرادی که عاشق مطالعه هستند، به امانت گرفته شود.

نام این ابتکار «کتاب را نمی‌توان رد کرد؛ به آن یک زندگی دوباره بدهید" است؛ این پروژه محتوای اصلی خود یعنی ایجاد "جامعه دایره‌ای و شیوه زندگی مدور" را مورد تاکید قرار می‌دهد چراکه موضوعات اصلی هفته اروپایی کاهش زباله، "کاهش، استفاده مجدد و بازیافت" است.

کتاب را نمی‌توان رد کرد؛ به آن یک زندگی دوباره بدهید

شهروندان به مدت یک هفته کامل (از ۲۲ تا ۳۰ آبان) این فرصت را خواهند داشت که کتاب‌های غیر ضروری خود را به همه چهار نقطه جمع‌آوری بازیافت در شهر بیاورند. شهرداری نیز آن‌ها را با به صورت رایگان و بنا بر درخواست خوانندگان در دسترس قرار می‌دهد.

برای این منظور کتابخانه مجازی شهرداری برای مشاهده لیست کتاب‌ها ایجاد شده است و به مدت محدود ۶۰ روز در دسترس است. پس از آن، هر علاقه‌مندی می‌تواند به آدرس اینترنتی شهرداری رجوع و کتاب مورد نظر خود را رزرو کند. کتاب‌های بدون استفاده برای بازیافت به کارخانه کاغذسازی ارسال می‌شود و به این ترتیب بحث کتابخوانی و البته اهمیت بازیافت به مردم نشان داده می‌شود.

نتیجه هر چه که باشد، حداقل برخی از افراد را برای چند روز هم که شده کتاب خوان می‌کند و مهم‌تر اینکه در نهایت کربن کمتری جو وارد می‌شود.

کتاب را نمی‌توان رد کرد؛ به آن یک زندگی دوباره بدهید

کد خبر 536736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.