نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «نشاط اصفهانی»

ازسوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره فیلم مستند داستانی «نشاط اصفهانی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور نکوداشت روز اصفهان و در قاب سوم از ویژه برنامه‌هایی که به همین مناسبت از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تهیه شده است، ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره مستند داستانی «نشاط اصفهانی» برگزار شده و در این مستند به زندگی «سیّدعبدالوهاب نشاطِ اصفهانی» ملقب به «معتمدالدوله» پرداخته می‌شود.

سیّدعبدالوهاب نشاطِ اصفهانی ملقب به معتمدالدوله، زاده‌ی اصفهان بود. وی از سیاستمداران، شاعران و هواداران مکتب بازگشت ادبی به‌شمار می‌رود و «گنجینه معتمد» از آثار باقی‌مانده‌ی او است. نشاط اصفهانی از دوستان و شاگردان عبدالمجید درویش طالقانی و از خوشنویسان صاحب نام در خطوط شکسته، نستعلیق و تعلیق سده سیزدهم هجری ایران است، همچنین از او به‌عنوان نخستین وزیر امور خارجه ایران نیز نام می‌برند.

مستند داستانی «نشاط اصفهانی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی قاسمی و تهیه‌کنندگی سیدمحسن طباطبایی‌پور تولید شده است، همچنین دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مؤسسه سینمایی برگ سبز به عنوان مجریان این طرح شناخته می‌شوند.

ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره مستند داستانی «نشاط اصفهانی» با سخنرانی «حسین مسجدی» دکترای زبان و ادبیات فارسی، اصفهان پژوه و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور واحد اصفهان، روز چهارشنبه سوم آذرماه ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در خیابان گلدسته برگزار خواهد شد.

نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «نشاط اصفهانی»

کد خبر 536720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.