رویت‌پذیری میزان بار، راهکار مدیریت مصرف برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ضمن تشریح وضعیت مصرف انرژی و عبور موفق از پیک بار انرژی در تابستان امسال گفت: تابستان امسال و تجربه آن به ما نشان داد که باید به سمتی حرکت کنیم تا میزان بار را مدیریت کنیم که راهکار آن رویت‌پذیری میزان بار و مدیریت آن است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت توانیر، نشست تخصصی برنامه‌ریزی نصب کنتورهای هوشمند و توسعه رؤیت پذیری و کنترل پذیری مصرف و آمادگی عبور موفق اوج بار مصرف زمستان ۱۴۰۰ و تابستان ۱۴۰۱ با حضور غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و مدیران عامل شرکت توزیع برق استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان در شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران برگزار شد.

غلامعلی رخشانی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ضمن تشریح وضعیت مصرف انرژی و عبور موفق از پیک بار انرژی در تابستان امسال، گفت: تابستان امسال و تجربه آن به ما نشان داد که باید به سمتی حرکت کنیم تا میزان بار را مدیریت کنیم و راهکار آن رؤیت پذیری میزان بار و مدیریت آن است.

وی افزود: در حال حاضر اقداماتی در حوزه استفاده از تکنولوژی جهت رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری بار مصرفی مشترکان در بخش‌های مختلف در حال انجام است که می‌توان بار مصرفی مشترکان را رصد و مدیریت کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر یادآور شد: هدف ما ایجاد مصرف بهینه در تمامی بخش‌هاست تا در ساعات مورد نیاز، برق مشترکان به سهولت تأمین شود و در این خصوص باید کنتورهای هوشمند با هدف ایجاد فرهنگ مصرف بهینه انرژی برای تمامی مشترکان با اولویت مشترکان پرمصرف نصب و نظارت‌ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

رخشانی مهر نقش مدیران عامل و مدیریت توانمند را در شرایط بحرانی بسیار اثرگذار دانست و گفت: توجیه ذی‌نفعان برای همکاری و همراهی در شرایط پیک مصرف و بحران، امری ضروری است تا مشترکین بدانند به دلیل منابع محدود انرژی مصرف بهینه برق، گاز داشته باشند.

کد خبر 536714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.