سهمیه آرد نانوایان متخلف کسر می‌شود

معاون عمرانی فرماندار گلپایگان با اشاره به پخت نان سبوس‌دار در این شهرستان، گفت: سهمیه آرد نانوایان در صورت استفاده از جوش شیرین و تولید نان بی‌کفیت، کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نوری امروز- شنبه ۲۹ آبانماه- در جلسه تجلیل از پیشکسوتان صنعت آرد و نان این شهرستان، اظهار کرد: پیگیری‌هایی انجام دادیم تا در کارخانه آرد گلپایگان، سبوس آرد افزایش یابد و تعدادی از نانوایان به صورت آزمایشی آرد سبوس‌دار دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش سهمیه آرد نانوایان نمونه، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان، سهمیه آرد نانوایان در صورت استفاده از جوش شیرین و تولید نان بی‌کیفیت، کم می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار گلپایگان با اشاره به طرح مشکلات نانوایان توسط رئیس اتحادیه این صنف در کارگروه آرد و نان شهرستان، تاکید کرد: رضایتمندی مردم از پخت نان در الویت است؛ لذا اتحادیه نانوایان کلاس‌های آموزشی در مورد نحوه پخت نان با کیفیت و بهداشتی برگزار کند.

تولید آرد کامل نیاز به تأمین صد درصدی گندم داخلی دارد

در ادامه این نشست عباس عباس‌زاده، رئیس کارخانه "آرد عظیم گلپا" اظهار کرد: طی یکسال گذشته با خرید ماشین‌آلات مدرن و متناسب با استاندارهای بین‌المللی، کیفیت آرد دو چندان شده است.

وی با بیان اینکه تولید آرد کامل نیاز به تأمین صددرصدی گندم داخلی دارد، افزود: اکنون ۸۰ درصد گندم مورد نیاز این کارخانه از خارج وارد و تنها ۲۰ درصد آن گندم ایرانی است.

رئیس کارخانه آرد عظیم گلپا با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف نان تیره، گفت: از دیدگاه مردم، نان سفید، با کیفیت است، اما از میزان سبوس و درجه اهمیت غذایی کمتری برخوردار است.

محمد شریفی، رئیس اتاق اصناف گلپایگان نیز اظهار کرد: نانوایان گرمای تنور را به جان می‌خرند تا سفره‌های مردم خالی از نان نباشد و از این رو نزد مردم جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: شغل نانوایی از مشاغل سخت است و درآمد آن‌ها پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست، اما برای جلب رضایتمندی مردم هیچ‌گاه نباید در تهیه نان با کیفیت و بهداشتی کوتاهی کنند.

فعالیت ۱۲۶ نانوایی در شهرستان گلپایگان

در ادامه، مهدی عظیمی، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان گلپایگان با اشاره به حساس بودن مردم نسبت به پخت نان با کیفیت و بهداشتی، اظهار کرد: نان قوت غالب مردم است و نانوایان نیز باید با تولید نان با کیفیت و بهداشتی رضایتمندی مردم را حاصل کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان گلپایگان با اشاره به فعالیت ۱۲۶ نانوایی در این شهرستان، گفت: ۱۰۹ نانوایی از محل آرد یارانه‌ای و ۱۵ نانوایی با نیمه یارانه و دو نانوایی با آرد آزاد مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 536702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.