عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ آبان ماه

در این بسته خبری از پاکسازی مستمر شهر زرند تا ساماندهی منظر شهری بجنورد و بازکاشت ۵ هزار متر مربع چمن در ایلام را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود که در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

شناسایی ۳۶۰ مورد تخلف ساخت‌وساز در منطقه یک شهرداری قزوین

اصغر بهنام زاده، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از شناسایی ۳۶۰ مورد تخلف ساخت‌وساز در شش ماهه اول سال جاری توسط کارشناسان واحد تخلف یابی خبر داد.

اجرای طرح جهادی پاکسازی معابر مشکین دشت

حسین بغدادی، شهردار مشکین دشت از اجرای طرح جهادی پاکسازی معابر خبر داد و گفت: این طرح در راستای بهسازی سیمای شهری، حفظ آراستگی‌های بصری و رضایتمندی شهروندان به صورت هفتگی در محلات مختلف انجام می‌شود.

باز کاشت ۵ هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام

کازرانی، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری طی یک ماه گذشته عملیات لکه گیری و باز کاشت ۵ هزار متر مربع چمن در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

بهره‌مندی شهرداری‌های آذربایجان شرقی از تسهیلات سرمایه گذاری

منصور طالب پور، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت کشور با هدف بسترسازی برای درآمد پایدار شهرداری‌ها، تسهیلات کم‌بهره در اختیار آنها قرار می‌دهد و به شهرداری‌های استان توصیه می‌شود تا از این تسهیلات سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

نظافت و پاکسازی شهر زرند به صورت مستمر

محمد مهدی ضیاالدینی، معاون خدمات شهری شهرداری زرند با تاکید بر اینکه شهروندان از نظافت و پاکیزگی شهر به عنوان شاخص اصلی از خدمات رسانی مطلوب شهرداری یاد می‌کنند، اظهار کرد: جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های آب، شست‌وشوی مخازن زباله معابر و شست‌وشوی معابر پرتردد همواره در دستور کار شهرداری زرند قرار دارد.

ساماندهی منظر شهری، در دستور کار شهرداری بجنورد

هدایتی، رئیس اداره تأسیسات شهرداری بجنورد گفت: با توجه به دستور شهردار محترم مبنی بر ساماندهی منظر شهری، مرمت و رفع عیوب در تأمین روشنایی پایه چراغ‌های تزئینی خیابان شهید بهشتی جنوبی با اقداماتی نظیر تغییر مسیر کابل گذاری، احیا و تکمیل سیم کشی و کابل گذاری، مرمت و جوشکاری دریچه‌های به سرقت رفته، بتن ریزی و تثبیت پایه چراغ‌ها برای ممانعت از سرقت و استفاده از لامپ‌های کم مصرف با قدرت نوردهی بالا، انجام شد.

راه‌اندازی سامانه جدید SDI در شهرداری سمنان

وحید پرویزی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از راه‌اندازی سامانه جدید SDI در این شهرداری خبر داد و گفت: در اختیار داشتن داده‌های دقیق و طبقه بندی شده در خصوص ویژگی‌های مکانی شهر، نقشی کلیدی در راستای هوشمندسازی و بهینه‌سازی فرآیندها در مدیریت شهری ایفا می‌کند.

مانور پاکسازی شهر علامرودشت لامرد

پاکسازی کلی معابر، نظافت خیابان‌ها، لایروبی کانال‌های روباز، تسطیح رفیوژ بلوارها و جمع آوری زباله از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر و روزمره توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری علامرودشت و پاکبانان که رزمندگان جبهه سلامت و نظافت هستند در حال انجام است.

جذب درآمد پایدار برای پردیس

مرتضی همتی، شهردار پردیس گفت: جذب مشارکت سرمایه‌گذاران، راهکار برون رفت از درآمدهای ناپایدار است و از سرمایه‌گذاران برای جذب درآمد پایدار شهری حمایت می‌شود.

اتصال کنارگذر شرقی فردیس به شریان‌های اصلی کشور

همزمان با اجرای فاز یکم کمربندی شرقی (نیایش) حد فاصل کانال شرقی (شهید بهشتی) تا جاده شهریار، فاز دوم پروژه مذبور به منظور دسترسی از شمال شهر و اتصال به اتوبان همت، بزرگراه کرج- تهران و جاده مخصوص، مورد بررسی شهردار و معاونین شهرسازی و امور زیربنایی، سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس و شرکت مشاور رهاب قرار گرفت.

کد خبر 536640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.