مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت جامعه مأنوس شدن افراد با کتاب و کتابخوانی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت جامعه را در مأنوس شدن افراد و به خصوص فرزندان با کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی باعث افزایش آگاهی‌ها بین آحاد مردم و در پی آن پیشرفت و توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در "جشن کتاب" که با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با بیان اینکه در کتاب مقدس ما مسلمانان از انجیل و تورات صحیح به نیکی یاد شده است، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد در دین مسیحیت و یهودیت تحریف‌هایی را در این دو کتاب آسمانی وارد کرده‌اند که به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست.

وی یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت جامعه را در مأنوس شدن افراد و به خصوص فرزندان با کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی باعث افزایش آگاهی‌ها بین آحاد مردم و در پی آن پیشرفت و توسعه است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه نباید به کتاب‌های مطرح دنیا با اندیشه و نظر منفی نگاه کنیم، گفت: البته باور داریم کتاب‌هایی ماندگار است که برگرفته از کتب آسمانی باشد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه باید در مورد کتاب و گسترش فرهنگ مطالعه آن مشوق‌هایی از طرف دولت اعطا شود، گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما با استاندارهای جهانی فاصله دارد و باید این خلأ را با استفاده از فرهنگ‌سازی بین مردم به خصوص نوجوانان پر کرد.

کد خبر 536621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.