مردم اصفهان با چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان مشکلی ندارند

معاون سیاسی- امنیتی استاندار اصفهان گفت: مردم استان اصفهان با مردم چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان نه تنها مشکلی ندارند بلکه سالهاست برادرانه باهم زندگی کرده‌اند، اما متأسفانه برخی بین مردم استان‌ها اختلاف افکنی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جانثاری ظهر امروز -شنبه ٢٩ آبانماه- در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: تجمع دیروز مردم اصفهان از جمله موضوعات پیوسته قبلی آب بوده که همواره در خواست مردم است؛ این تجمع مطالبه مردم بود که به صورتی زیبا و منطقی بیان شد.

وی با بیان اینکه موضوع رودخانه زاینده رود از چند منظر قابل بررسی است، افزود: این موضوع از منظر اقتصادی و معیشت، زیبایی شهر، تمدن و فرهنگ اصفهان، مسائل اجتماعی در افکار مردم ایران بررسی می‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار اصفهان تاکید کرد: تجمع خودجوش مردمی روز گذشته ۲۸ آبان ماه، حساسیت مردم را ابراز کرد که در کمال صداقت و آرامش در این تجمع شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مردم شهر اصفهان از لحاظ تمدن و اعتقادات پیشرفته هستند، گفت: مردم اصفهان اجازه نخواهند مطالبات به حقشان دستاویز دشمن شود و در روز ۲۸ آبان، سیلی محکم و هوشمندانه‌ای به دشمنان زدند و اجازه ندادند دشمن از این شهر انقلابی سو استفاده کند.

جانثاری یادآور شد: موضوع آب، موضوعی ملی است و نباید به صورت منطقه‌ای در مورد آن تصمیم‌گیری شود؛ راهبرد استان اصفهان در مسائل آب، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و همواره سعی شده که در سطح ملی و بر مبنای شرع و قانون پیگیری شود و این مسائل نباید به میان مردم استان‌ها کشیده شود.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم تنش زدایی و جلوگیری از حاشیه سازی بوده و سعی شده طبق راهبرد مقام معظم رهبری در سطح ملی تصمیم‌گیری کند؛ به نظر می‌رسد اجرای این رویکرد نهایتاً باعث خواهد شد مردم به حق خودشان برسند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ایران کشوری آزاد بوده و مردم حق دارند مطالبات خود را بیان کنند، اما در خصوص مسائل، تصمیم‌گیری باید قانونی و در سطح ملی توسط مسئولان انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم استان اصفهان با مردم چهار محال و بختیاری، یزد و خوزستان نه تنها مشکلی ندارند بلکه سالهاست برادرانه باهم زندگی کرده‌اند، اما متأسفانه برخی بین مردم استان‌ها اختلاف افکنی می‌کنند، لازم است تمامی مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضائی راهبرد مقام معظم رهبری را ملاک قرار دهند تا مشکلات برطرف شود.

جانثاری تصریح کرد: تجمع مردم اصفهان که با کمال متانت و آرامش انجام شد، در دنیا بی سابقه بود که مردم یک منطقه به خاطر موضوعی حیاتی با اوج احترام اعتراض خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: تصمیم در خصوص بازگشایی آب تصمیمی تخصصی بوده و نباید با این موضوع هیجانی برخورد کرد، در حال حاضر حجم آب پشت سد زاینده رود مشخص است و باید با در نظر گرفتن اولویت آب شرب شش میلیون مردم استان اصفهان، آزاد سازی آب انجام شود؛ اراده مسئولان استان اصفهان به منظور جبران حق‌آبه کشاورزان جدی است.

کد خبر 536613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.