شهردار بندرعباس: رسانه‌ها را همکار خود می‌دانیم

شهردار بندرعباس بر تعامل دو سویه و هم افزایی و همکاری بین اصحاب رسانه و شهرداری بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ارتقا فرهنگ شهروندی و اطلاع رسانی به مجموعه شهرداری کمک کنند و تقویت این فرهنگ، باعث مشارکت بیشتر شهروندان در آبادانی و پیشرفت شهر می‌شود.

وی افزود: شهرداری از همکاری و کمک انجمن صنفی روزنامه نگاران و رسانه‌ها استقبال می‌کند، زیرا می‌توان بسیاری از مشکلات را با کمک رسانه‌ها رفع کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه تعامل بین اصحاب رسانه با شهرداری بندرعباس پرداختند، همچنین پیشنهاداتی در این خصوص ارائه دادند.

در این دیدار مهدی نوبانی با اشاره به اینکه مسئولیت و خدمت به مردم را لطف الهی می‌دانم، گفت: هنوز کمتر از ۳۰ روز کاری را سپری کرده‌ایم اما در همین مدت کوتاه تلاش بر انجام خدمت بی منت و جلب رضایت الهی اصل بوده است.

وی افزود: انضباط مالی، اصلاح ساختار اداری، ساماندهی نیروی انسانی و بهره گیری از خدمات الکترونیک در ارائه خدمت در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه امکانات شهرداری متعلق به مردم است، افزود: برای توسعه خدمات سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده که نتیجه آن رضایت‌مندی شهروندان خواهد بود. البته در این چهار ماهه تا فرارسیدن سال نو در حوزه سیما و منظر، تکمیل پارک‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد، معتقدم رونق گردشگری و ساماندهی بافت فرسوده باید با جدیت دنبال شود.

نوبانی گزارشی از وضعیت شهرداری را ارائه و تصریح کرد: شهرداری دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که رقم بسیار بالایی است و حدود ۵۸۰۰ نیرو در این نهاد اشتغال دارند که می‌طلبد با هوشمندی و دقت آن را مدیریت کرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در حوزه منابع انسانی یکی از راهکارهاست.

وی با اشاره به لزوم تقویت حوزه فرهنگ شهروندی و حمایت از رسانه‌ها، گفت: معتقدم هزینه در حوزه فرهنگ و رسانه سرمایه گذاری است. البته در هزینه کرد از هر رفتار باندی باید پرهیز کرد. رسانه‌ها را همکار خود می‌دانیم و بر ضرورت تعامل بیشتر با همه آنها نه رسانه‌های خاص تاکید می‌کنیم.

غلامعباس شمس‌الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به عقب ماندگی‌های بندرعباس گفت: در سال ۱۹۹۵ بندر کوبه ژاپن بر اثر انفجار تخریب شد ولی ظرف ۲۶ سال در زمره ۱۰ بندر زیبای دنیاست، بندر بارسلونا، مونترئال، ونکوور و میامی نمونه دیگر است اما بندرعباس با موقعیت بهتر حتی در ایران به عنوان شهری توسعه یافته نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: اشکالات موجود حاصل بخشی نگری، جابجایی‌های سریع مدیریتی، تراکم نیرو و نبود شفافیت در عملکردهاست. چرا باید یک رسانه صدها میلیون تومان از حق مردم به جیب بزند و دهها رسانه هزینه چاپ نداشته باشند، چرا شهروند از مبلمان شهری حراست و نگهداری نمی‌کند، در حوزه فرهنگ شهروندی چه برنامه‌ای اجرا شده است؟ چرا شهروندان در پرداخت عوارض رضایت ندارند؟ این سوالاتی است که باید با یک دید تخصصی پاسخ داده شود. معتقدیم افزایش فرهنگ شهروند و حمایت از رسانه‌ها به کاهش هزینه‌های مدیریت شهری کمک شایانی کند.

عبدالعلی پور اشرف نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گفت: تشکل رسانه‌ای ما هرگز وارد مسائل سیاسی و صنفی نمی‌شود و برای توسعه استان هرمزگان و شهر بندرعباس در کنار مدیران بوده و خواهد بود. نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: انعکاس و بازتاب عملکردها در رسانه‌ها موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود و در این راستا از همه مدیرانی که خدمت صادقانه را در دستور کار قرار دهند حمایت می‌کنیم.

حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در این نشست گفت: برخی با استفاده از نام تشکل‌های صنفی به منافع خود می‌اندیشند.در حالی که هدف از بنیان این تشکلات، تلاش در جهت تحقق خواسته‌های بحق اعضاست.

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: انجمن صنفی روزنامه نگاران از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به جرأت می‌توان گفت تشکلی قوی، موفق و مقتدر است که اقتدار و توفیقات به دست آمده محصول همدلی و وحدت اعضا است. تلاش کرده‌ایم صدای رسانه باشیم و اگر امتیازی هم باشد برای همه اعضاست.

روحی با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر شهرداری با رسانه‌ها تصریح کرد: نگاه عدالت محور در حمایت از رسانه‌ها و حوزه فرهنگ باید حاکم شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده و همین امر موجب فاصله بین مدیران و رسانه‌ها شده است.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره با قدردانی از انتصاب یک فعال رسانه‌ای در مسئولیت روابط عمومی برای شهردار و موجب مدیران شهرداری آرزوی موفقیت کردند.

کد خبر 536538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.