جانمایی آرامستان آستارا مشروط به صدور مجوز تامین زمین

معاون خدمات شهری شهردار بندر آستارا با بیان اینکه ظرفیت آرامستان آستارا در حال تکمیل است، گفت: جانمایی آرامستان جدید این شهر مشروط به صدور مجوز از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط برای تامین زمین است.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان آستارا با بیش از سه هکتار وسعت دارای امکاناتی همچون یک واحد غسالخانه، دو واحد سردخانه، سرویس بهداشتی و چندین غرفه سنگ‌فروشی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل رشد جمعیت و افزایش تعداد متوفیان، ظرفیت آرامستان آستارا در حال تکمیل است، افزود: برای جانمایی آرامستان جدید، زمین مورد نظر باید خارج از منطقه مسکونی بوده و به لحاظ شرعی همچنین محیط زیست و خاک مشکلی نداشته باشد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا خاطرنشان کرد: شهرداری با کمک مشاور سه منطقه در ورودی شهر، بقعه پیر قطب‌الدین در روستای باغچه‌سرا و روستای کشفی در این شهرستان را برای جانمایی محل جدید آرامستان مطالعه و بررسی کرده و در حال حاضر جانمایی آرامستان مشروط به صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تأمین زمین است.

وی با بیان اینکه افزایش شاخ و برگ درختان در آرامستان به محل اختفای تعدادی از معتادان متجاهر تبدیل شده بود، گفت: هفته گذشته، هرس و قطع درختان پوسیده و پرخطر برای جلوگیری از شکستن در هنگام وزش باد و پاکسازی محوطه آرامستان به منظور جلوگیری از حضور معتادان متجاهر، توسط ۱۵ نفر از نیروهای فضای سبز و خدمات شهری شهرداری آستارا انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه احداث سایبان روی قبور، گلخانه، استراحتگاه و گذاشتن المان توسط شهروندان باعث ایجاد بی‌نظمی و اشغال بخشی بزرگی از مساحت آرامستان شده و مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است. افزود: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام چنین اقداماتی ممنوع است و انتظار می‌رود شهروندان در راستای اجرای این مصوبه با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 536500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.