امروز یا فردا مدیرعامل جدید معرفی می شود/ترجیح ما انتخاب فردی از مجموعه ذوب‌آهن است

"نمی‌گویم این شخص قطعاً فردی ورزشی یا اقتصادی یا صرفاً مدیر است بلکه ترجیح ما این است که از درون خانواده ذوب‌آهن شخصی توانا انتخاب شود. این گونه نیست که آن شخص صرفاً ورزشی باشد یا در حیطه اقتصادی یا مدیریتی صاحب نظر باشد بلکه ترکیبی از موارد فوق لحاظ می‌شود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از استعفای مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن سرپرستی باشگاه به فرشاد دادفر سپرده شد. با وجود اینکه تیم‌های ذوب‌آهن روزهای خوبی را سپری می‌کنند اما به نظر می‌رسد برای مدیریت هر چه بهتر باشگاه معرفی مدیرعامل جدید از سوی هیئت مدیره باشگاه ضروری است. مضاف بر آن سرپرست باشگاه تنها برای یک زمان محدود می‌تواند در رأس مدیریت باشد و انتخاب مدیرعامل یک روند قانونی از سوی هیئت خواهد بود. این روزها هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن در این زمینه در حال تصمیم‌گیری است و به نظر می‌رسد روند انتخاب مدیرعامل به زودی نهایی می‌شود. در همین خصوص و برای صحبت پیرامون آخرین اخبار معرفی مدیرعامل جدید و شرایط حاکم بر تیم فوتبال ذوب‌آهن با مرتضی یزدخواستی، رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان به گفت‌وگو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص تیم فوتبال ذوب آهن از شما بپرسیم. این روزها شاگردان تارتار روند خوبی را سپری می‌کنند. شرایط از نظر شما چگونه است؟

با انتخاب تارتار مسئولیت هدایت فنی تیم را به او سپرده‌ایم. به دلیل اعتمادی که به تارتار داشته‌ایم از ایشان حمایت‌های لازم را انجام داده‌ایم تا بتواند با خیال راحت کار فنی را دنبال کند. تصورم بر این است که تارتار با برنامه مشخصی امور را پیش می‌برد. البته ما نیز کنترل‌های خودمان را داریم و از طریق مجاری موجود در باشگاه، نظارت‌ها را انجام می‌دهیم. غیر از کادر فنی برای موضوعات مدیریتی نیز فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم. فکر می‌کنم شرایط تیم شرایط بدی نیست. در فوتبال مقداری صبر و تحمل‌ها پایین آمده است. نیاز است صبر بیشتری باشد تا نتایج حاصل شود.

روز گذشته نتایج سه تیم پر طرفدار استقلال، پرسپولیس و سپاهان را نظاره کردید؛ این نتایج مطمئناً دور از انتظار بودند. فوتبال شرایط خودش را دارد. باید به تمام عوامل درگیر در آن زمان داد. هفته پنجم را سپری کردیم و به نظر من شرایط تیم ذوب آهن روز به روز بهتر خواهد شد. متأسفانه فصل گذشته در حق ذوب‌آهن خیلی اجحاف صورت گرفت. در همین فصل نیز با وجود اینکه نمی‌خواهم اظهار نظری روی داوری و دیگر مسائل انجام دهم اما شرایط آمادگی ما به دلیل موضوعات تیم ملی و جابه‌جایی بازی‌ها و ورزشگاه‌ها کمی تحت تأثیر قرار گرفت.

تیم ذوب آهن چند روز اخیر برای سفر به مشهد تأخیری ۶ ساعته را تجربه کرد. مطمئناً همه مواردی که اشاره شد در عملکرد تیم‌ها تأثیرگذار است. اما اگر بخواهم در خصوص بازی پنج شنبه با پدیده صحبت کنم، خدا را شاکریم که با تلاش کادر فنی و بازیکنان سه امتیاز خارج از خانه، از این دیدار به دست آمد و توانستیم جایگاه خوبی در جدول پیدا کنیم.

در خصوص میزان دریافتی بازیکنان و کادر فنی، اطلاع دارید؟ آن‌ها چقدر از قرار دادهایشان را دریافت کرده‌اند؟

به لحاظ عددی اطلاعی ندارم. اما آنچه را که به لحاظ قرارداد در موعد مقرر باید پرداخت می‌کرده‌ایم را انجام داده‌ایم. در واقع بر اساس وعده قبلی، قبل از بازی با استقلال که در هفته دوم لیگ برتر بود مقداری از قراردادهای بازیکنان و کادر فنی پرداخت شده است.

از باشگاه خبر می‌رسد هیئت مدیره در تلاش است در روزهای پیش رو مدیرعامل باشگاه را معرفی کند. در خصوص این موضوع صحبت کنید.

بعد از تغییر مدیرعامل قبلی با همکاری هیئت مدیره دادفر را به عنوان سرپرست معرفی کردیم تا به طور موقت بتواند وضعیت باشگاه را مدیریت کند. همانطور که می‌دانید سرپرست نیز در دوران موقتی انجام وظیفه می‌کند. شنیده‌های شما صحت دارد و به دنبال انتخاب مدیرعامل جدید هستیم. اما در این مدت هیچ‌یک از امور روی زمین نمانده است و تمام کارها و برنامه‌ها انجام می‌شود. در اصل دنبال این هستیم که یک نفر را از بین گزینه‌ها انتخاب کنیم تا این موضوع رسمی شود.

آیا تا پایان هفته جاری مدیرعامل جدید معرفی می‌شود؟

امروز جلسه‌ای با هیئت مدیره داریم که به نظر می‌رسد بتوانیم در آن به جمع‌بندی برسیم. نهایتاً و به احتمال فراوان تا روز یکشنبه مدیرعامل جدید معرفی می‌شود.

در حال حاضر چند گزینه برای انتخاب مدیرعامل وجود دارد و آیا این انتخاب از بین مجموعه کارخانه ذوب‌آهن خواهد بود؟

ترجیح ما این است که این فرد از درون خانواده ذوب‌آهن باشد و در اصل این فرد از بین همکارانمان در کارخانه ذوب‌آهن باشد. مجموعه ذوب‌آهن طیف وسیعی از پرسنل را داراست که در حوزه‌های مدیریت، ورزش و موضوعات اقتصادی تخصص دارند. تلاش ما این است که فرد مذکور از این مجموعه انتخاب شود.

با این تفاسیر این احتمال وجود دارد که یک مدیرعامل ورزشی سکان هدایت ذوب‌آهن را برعهده بگیرد؟

نمی‌گویم این شخص قطعاً فردی ورزشی یا اقتصادی یا صرفاً مدیر است بلکه ترجیح ما این است که از درون خانواده ذوب‌آهن شخصی توانا انتخاب شود. در واقع همه عوامل باید با یکدیگر باشد. این گونه نیست که آن شخص صرفاً ورزشی باشد یا در حیطه اقتصادی یا مدیریتی صاحب نظر باشد بلکه ترکیبی از موارد فوق لحاظ می‌شود.

فرشاد دادفر، سرپرست فعلی باشگاه نیز در بین گزینه‌های مدیرعاملی حضور دارد؟

دادفر در حال حاضر سرپرست باشگاه است و ایشان نیز می‌تواند جزو گزینه‌های مدیرعاملی باشد. در حال حاضر نامزدهای نهایی مدیرعاملی مشخص نشده‌اند و تا امروز یا فردا همه چیز مشخص شود.

تیم ذوب‌آهن در این فصل از لیگ برتر فوتبال مدیر رسانه‌ای ندارد و مدیر روابط عمومی باشگاه با حفظ سمت این وظیفه را عهده‌دار است. عملکرد او را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مسائلی به این شکل در درون باشگاه وجود دارد و در حال بهتر کردن شرایط هستیم. به نظر می‌رسد حداکثر تا سه هفته آینده بتوانیم شرایط بهتری را برای تیم و باشگاه رقم بزنیم. این امکان وجود دارد که با انتخاب مدیرعامل، مدیر رسانه‌ای تیم هم داشته باشیم. گزینه‌ای که در گذشته انتخاب کردیم آقای رمضانی بود که به طور موقت عهده‌دار این وظیفه شد. شخصاً از عملکرد ایشان راضی بوده‌ام اما ممکن است انتخاب‌های جدیدی هم صورت بگیرد.

و اما صحبت پایانی.

حمایت‌ها از جانب رسانه‌ها و هواداران قطعاً مثمر ثمر است. شرایط اقتصادی سختی بر جامعه و باشگاه‌ها وجود دارد. همکارانمان در باشگاه سختی‌ها را به جان و دل می‌خرند و امیدوارم با این حمایت‌ها بهترین نتیجه حاصل شود.

کد خبر 536496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.