۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
پایتخت جوانان اروپا انتخاب شد

شهر گنت (خنت) بلژیک به دلیل تحقق نمونه ارزش‌های انجمن جوانان اروپا (مشارکت، توانمندسازی و شمول جوانان) عنوان پایتخت ۲۰۲۴ جوانان اروپا را دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجمع جوانان اروپا اعلام کرد که شهر گنت در بلژیک، پایتخت جوانان اروپا انتخاب شده است. مجمع جوانان اروپا پلتفرمی است که به ترویج مشارکت جوانان در زندگی مدنی اختصاص دارد و بیش از ۱۰۰ سازمان از سراسر قاره اروپا را نمایندگی می‌کند.

گنت این عنوان را برای سال ۲۰۲۴ دریافت خواهد کرد که با ریاست بلژیک در اتحادیه اروپا همسو خواهد بود. این عنوان در نوع خود قرار است اهمیت مشارکت جوانان در امور شهری را برجسته‌تر کند و به همه برنامه‌های مرتبط با این قشر در شهر کمک کند.

هدف پشت عنوان پایتخت جوانان اروپا دعوت از قانونگذاران محلی است تا درباره نحوه مشارکت شهروندان جوان و ترویج همکاری آنها تجدید نظر کنند. این عنوان فرصتی را برای شهرها فراهم می‌کند تا ایده‌ها، پروژه‌ها و شیوه‌های نوآورانه خود را به نمایش بگذارند؛ در عین حال اصطلاحی است که به مقامات در تلاش‌هایشان برای تقویت مشارکت جوانان در فرهنگ، ورزش و سیاست‌گذاری دموکراتیک کمک می‌کند.

یکی از دلایل مهم برنده شدن این عنوان توسط یک شهر بلژیکی، تصمیم اخیر این کشور برای کاهش سن رأی دادن در انتخابات اروپا به ۱۶ سال است.

این پیشنهاد بر جذب و متعهد کردن بیشتر جوانان با ملیت و موقعیت‌های مختلف زندگی متمرکز است تا آن‌ها را به بازیگران فعال در زندگی شهری تبدیل کند. مقامات محلی قصد دارند از فرصت ایجاد شده توسط عنوان پایتخت جوانان اروپا برای مقابله با مشکلات ساختاری مانند نژادپرستی، تبعیض و فقر کودکان استفاده کنند.

سخنگوی انجمن جوانان اروپا پیوستن گنت به صفوف صاحبان عنوان قبلی را به عنوان تحقق بعضی از ارزش‌های اصلی سازمان (مشارکت، توانمندسازی و شمول جوانان) تبریک گفت.

کد خبر 536486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.