داستان نویسی با «مواد لازمش به اندازه کافی»

کتاب داستان‌نویسی «مواد لازمش به مقدار کافی»، به زبانی ساده و صمیمی، راه‌های بهتر نوشتن را به نویسندگان نوپا آموزش می‌هد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انجمن ادبی سیمین، مراسم رونمایی از کتاب مواد لازمش به مقدار کافی، با موضوع مبانی داستان نویسی به قلم سیدمحمدحسین حسینی با حضور جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی، نویسندگان و علاقه‌مندان به داستان نویسی و هنرآموزان انجمن ادبی سیمین برگزار شد.

کتاب آموزش مبانی داستان‌نویسی فارسی با عنوان مواد لازمش به مقدار کافی، با مقدمه سعیده اسداللهی، استاد زبان و ادبیات فارسی، با نگاهی تازه به آموزش داستان‌نویسی و مبانی نگارش یک داستان جذاب و خواندنی در ۱۵۰ صفحه به قلم سید محمدحسین حسینی و به همت نشر ایجاز روانه‌ی بازار نشر شده است. این کتاب در واقع حاصل تجربه‌های عملی و آموزشی نویسنده در دوره‌های متعدد داستان نویسی در این انجمن ادبی است.

برخی از سرفصل‌های این کتاب به این شرح است:

طعم ماندگار ادبیات
ساختار شعله‌ای که داستان را می‌پزد
مواد لازم به میزان کافی
نمک روان‌شناسی و اسطوره‌ها
چاشنی فلسفه و جامعه‌شناسی
زبان، قوام بخش داستان
جایگاه مخاطب در داستان ما
افزودنی‌های غیر مجاز
و.....

حسینی نویسنده، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی، متولد سال ۶۵ در تهران است و تاکنون به همت وی ده‌ها دوره داستان نویسی ویژه جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه و مؤسسات فرهنگی و محل انجمن ادبی سیمین برگزار شده است.

وی همچنین از سال ۹۷ با تأسیس انجمن ادبی سیمین دوره‌های متعدد داستان‌نویسی را در سراسر کشور برگزار کرده و نقد و پژوهش‌های متعددی در حوزه فرهنگ از او در مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

مواد لازمش به مقدار کافی، نخستین اثر سیدمحمدحسین حسینی در این حوزه با زبانی ساده و صمیمی برای علاقه مندان به داستان‌نویسی تألیف و در ۳۰۰ نسخه توسط انتشارات ایجاز، چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 536427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.