۵۶۲۹ چادر امدادی بین زلزله‌زدگان هرمزگانی توزیع شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع ۵۶۲۹ دستگاه چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگانی، ارزش اقلام امدادی و زیستی توزیع شده را تاکنون، ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: در مجموع ۱۳۷ روستا از طریق خانه‌های هلال و دهیاران و همچنین حضور تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات پایانی شب وقوع زلزله در ۲۳ آبان ماه، اردوگاه امدادی هلال‌احمر برپا و یکهزار نفر در ورزشگاه خلیج فارس شهر بندرعباس اسکان اضطراری داده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین از صبح روز ۲۴ آبان، توزیع بسته‌های غذایی میان زلزله‌زدگان آغاز و تاکنون در تمامی مناطق متأثر از زمین لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: تا صبح امروز ۲۸ آبان ماه، ۵۶۲۹ دستگاه چادر، ۷۹۴ تخته موکت، ۳۱۴۷ تخته پتو، والور ۳۷۱ شعله و ۶۰۸ بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.

همتی همچنین از به‌کارگیری ۵۳۸ نفر - روز نیروی عملیاتی و ۲۳۲ خودروی عملیاتی - روز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و به‌کارگیری دو فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۶ سورتی پرواز (سه ساعت و ۴۵ دقیقه) برای حمل ۲۵۰۰ کیلوگرم اقلام و محموله‌های امدادی خبر داد.

وی تاکید کرد: امدادرسانی و حمایت از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه دارد.

دو زمین‌لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ روز ۲۳ آبان ماه و به فاصله یک دقیقه، بخش فین در استان هرمزگان را لرزاند.

کد خبر 536425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.