ایجاد ۷۰۰ مترمربع فضای سبز در خمین

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: ۷۰۰ مترمربع فضای سبز امسال در زادگاه امام راحل ایجاد و ۱۱ هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای سبز موجود در این شهر نیز بازسازی شد.

به گزارش ایمنا، وحید قاسمی اظهار کرد: خمین ۱۰۰ هکتار فضای سبز دارد و سرانه عرصه‌های سبز آن اکنون حدود ۱۲ مترمربع است.

وی افزود: چهار هزار و ۷۵۰ اصله نهال نیمه نخست امسال در راستای پاکسازی، حفظ محیط زیست و ایجاد زیبایی شهری در این شهر کاشته شده است.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع گل و گیاه برای زیبایی سیمای شهر متناسب با فصول مختلف در میادین، پارک‌ها، پیاده‌روهای شهر کاشته شد.

قاسمی تصریح کرد: دو هزار و ۵۶۰ درخت در راستای رشد بهتر درختان و از بین رفتن آفات آن‌ها در خمین امسال هرس شده و ۱۴ هزار و ۳۰۰ درخت نیز سم‌پاشی شد.

وی با بیان اینکه فضای سبز فواید زیبایی‌شناختی، فیزیولوژیکی، بهداشتی و اجتماعی دارد، تاکید کرد: منظر سبز و پارک می‌تواند مزایای اقتصادی را هم برای شهرداری و هم شهروندان فراهم سازد و پالایش هوا توسط درختان موجب به کم شدن هزینه‌های کاهش آلودگی و میزان آن می‌شود.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع باغچه‌های شهر خمین به‌منظور رشد بهتر گل‌ها و گیاهان، در نیمه نخست سال جاری شخم زده شد.

قاسمی با تاکید بر اینکه در این مدت سه هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضاهای سبز خمین اجرا شد، ادامه داد: قطع پاجوش هفت هزار و ۸۳۰ درخت در عرصه‌های سبز شهری به‌منظور مقابله با گسترش آفات و بیماری‌ها از دیگر اقدامات معاونت خدمات و ایمنی شهرداری خمین سال جاری است.

وی اظهار کرد: پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان از سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شوند و نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی انسان دارند و شهروندان باید از فضای سبز و درختان محیط اطراف خود مواظبت کنند و آسیبی به آن‌ها وارد نکنند.

شهر ۷۲ هزار نفری خمین دارای هشت پارک عمومی، ۲۳ پارک و فضای سبز محلی و یک پارک جنگلی به وسعت ۵۰ هکتار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 536381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.