آقا تهرانی: به دنبال فیلتر کردن نیستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی گفت: به دنبال فیلتر کردن نیستیم، مجلس می‌خواهد این مسئله را مدیریت و از کاربران حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی آقا تهرانی امروز _ جمعه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه این هفته توفیقی حاصل شد که در خدمت مردم اصفهان باشیم، اظهار کرد: این دوره به زعم مقام معظم رهبری انقلابی‌ترین مجلس را بعد از انقلاب داریم؛ مجلس دو وظیفه بزرگ قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی نیز در همین دو جهت فعال شد به طوری که توانستیم دو قانون را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم، ادامه داد: ابتدا مسئله جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان را در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار داریم با اینکه هجمه‌های زیادی بر ما وارد شد؛ جمعیت جوان ما در حال از بین رفتن است. ازدواج جوانان دیر شده است و بعضاً آنهایی که ازدواج می‌کنند روی به تک فرزندی آورده‌اند بنابراین سعی داریم در کمیسیون فرهنگی مشکلات مالی جوانان را رفع کنیم اگرچه می‌دانیم این مشکل فرهنگی و معنوی مردم را حل نمی‌کند؛ این مشکل را باید آقایان امام جمعه و علما در سراسر کشور این مسئله را رفع کنند چرا که مردم در هر شهر آنها را معتمد خود می‌دانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دومین طرح کمیسیون فرهنگی حمایت از کاربران فضای مجازی است؛ جوانان می‌دانند چه هجمه‌هایی بر ما وارد شد به زعم برخی، این طرح می‌خواهد عده‌ای را بیکار کند یا اینترنت را ببندند در حالی که نظام باید مدیریت پلتفرم‌های مجازی را در دست بگیرد؛ ما باید استقلال داشته باشیم، اما اکنون مدیریت این فضا از بیرون است همانطور که دو سال پیش و در موضوع بنزین این اتفاقات افتاد؛ مدیریت این فضا از بیرون از کشور انجام می‌شد. اگر به طور مثال در مسائل مالی و بانکی دخالتی صورت بگیرد مشخص نیست چه مشکلاتی پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: البته این را باید بگویم که ما به دنبال فیلتر کردن نیستیم، مجلس می‌خواهد این مسئله را مدیریت و از کاربران حمایت کند، اما موضوع بعدی رفت و آمد اعضای کمیسیون فرهنگی به شهرهای مختلف و آگاهی از مشکلات آنها بود که ابتدا به خراسان رضوی و شهر مشهد رفتیم و سپس به شهرکرد با مردم چهره به چهره صحبت و آسیب‌ها بررسی شد، از عصر چهارشنبه نیز به اصفهان آمدیم و جلسات متعددی داشتیم و روز گذشته به دیدار آیت الله ناصری رفتیم ایشان روایتی را مکرراً تاکید داشتند که هر کس با خدا بود خدا با اوست است.

آقاتهرانی با بیان اینکه تمام امور را باید برای خدا انجام دهیم؛ گفت: در چنین حالتی سود قطعی با شماست. مؤمن باید خواب، خنده، گریه‌اش، گفت و گو و حتی زندگی‌اش در یاد خداوند باشد؛ در جامعه که حضور داریم وفای به عهد معنا پیدا می‌کند مراقب باشید تهمت نزنید و غیبت نکنید، بدبین نباشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کلید طلایی اخلاق است. تمام اهل بیت (ع) بر این موضوع تاکید کرده‌اند؛ وقتی با دیگری هستید با او آنگونه باشید که می‌پسندی دیگری با تو باشد. امیرالمومنین در کتاب غررالحکم چهار بار این موضوع را فرموده اند: «وقتی با دیگری هستی خودت را میزان قرار بده.» باید در امور مختلف خود را جای دیگری بگذاریم تا او را درک کنیم.

آقا تهرانی تاکید کرد: جوانان باید بدانند فضای مجازی شما را تربیت نمی‌کند، این علما هستند که می‌توانند شما را هدایت کنند. باید گوش دهیم و دقت کنیم که صحبت چه کسی را می‌شنوید؛ این روزها مبتلا به وب گردی هستیم و توقع داریم همه چیز درست شود باور کنید این مسائل افراد را از دیانت باز می‌دارد.

وی با اشاره روز ایثار و حماسه شهر اصفهان گفت: خداوند شهدا را قرین رحمت قرار دهد در عملیات محرم در یک روز ۳۷۰ شهید تشییع شد. در همان هفته هزار نفر از اصفهان به جبهه اعزام شدند، مردم بسیار خوب ایستادگی کردند.

کد خبر 536375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.