فرایند انتصاب مدیران شهرداری، علمی و بر مبنای تخصص است

شهردار کرمان گفت: در شهرداری کرمان نیروی انسانی متخصص فراوانی وجود دارد و برای انتصاب مدیران شهری، نگاهی به بیرون از مجموعه شهرداری ندارم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف تبریزی، در آئین تکریم و معارفه تعدادی از مدیران شهرداری کرمان، اظهار کرد: هم‌اکنون، زمان مناسبی برای جمع‌بندی عملکرد مدیران شهری و ایجاد دورنمای روشن در یک‌سال پیشِ رو است.

وی با بیان اینکه قبل از شروع به‌کار در شهرداری کرمان، تلاش کردم با مجموعه کارشناسان زبده در درون و بیرون از شهرداری ارتباط برقرار کنم و از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوم، افزود: از کارشناسان خواستم با نگاه تخصصی و آسیب‌شناسی، موارد مدنظر را بررسی کنند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در این راستا با چهار گروه مستقل از متخصصان و کارشناسان در خصوص حوزه‌های مختلف تخصصی مشورت کردم.

وی ادامه داد: اولین خروجی من از نتیجه ارزیابی‌ها و عملکرد واحدها، شناسایی نقاط قوت و ضعف بدنه شهرداری و ارائه برنامه مشخص به شورای اسلامی شهر بود.

راه‌اندازی سامانه «مردم‌شهر»

شعرباف با تأکید بر اینکه بخشی از انتصاب مدیران شهرداری بر مبنای اهداف و تحقق برنامه‌های هشت گانه من به شورا تعیین می‌شود، اضافه کرد: سعی شده فرایند انتصاب مدیران، علمی و بر مبنای تخصص باشد.

وی راه‌اندازی سامانه «مردم‌شهر» را بستری مناسب برای معرفی افراد نخبه و برگزیده برای مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: با اخذ نظرات مردم و کارشناسان، گزینه‌های زیادی از بدنه شهرداری پیشنهاد شد. هرچند اصرار بر اقدام هرچه زودتر انتصاب مدیران شهری است، اما اعتقاد دارم باید بررسی‌های دقیق‌تر و مستقلی از فراوانی‌های به‌دست آمده انجام شود.

شهردار کرمان نیروهای داخل ساختار شهرداری را بسیار توانمند و کارآمد دانست و گفت: به اعضای شورای اسلامی شهر نیز قول داده‌ام که انتصاب مدیران از داخل بدنه شهرداری باشد.

وی با تأکید بر اینکه اغلب مدیران از بدنه شهرداری هستند، تصریح کرد: در شهرداری کرمان نیروی انسانی متخصص بسیار یافت می‌شود؛ بنابراین، چشم‌داشتی به انتخاب مدیر بیرون از مجموعه ندارم و این مسیر را ادامه خواهم داد.

سرعت قابل قبول خدمت‌رسانی در معاونت شهرسازی و معماری

شَعرباف سرعت خدمت‌رسانی را در معاونت شهرسازی و معماری قابل قبول دانست و افزود: خانم «مهندس ایلاقی»، معاون پیشین شهرسازی و معماری، در بعضی از موضوعات ازجمله لوایح در آمدی برای ایجاد درآمدهای پایدار، تلاش مطلوبی کرده‌اند.

وی به پایه‌گذاری مسیر درست در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرمان و اتفاقات مطلوب در حوزه طرح‌های بالادستی اشاره و اضافه کرد: امیدوارم با حضور «مهندس محسن پور اسماعیلی» و دقت نظر و تأمل فنی ایشان در پرونده‌های کلان و همراهی «مهندس ایلاقی»، کار با کیفیت بیشتری پیش برود.

شهردار کرمان حوزه خدمات شهری را پیشانی شهرداری و مستلزم انجام کار تمام‌وقت در راستای رضایت مردم ذکر و تاکید کرد: تلاش‌های «مهندس امیر مداح»، معاون پیشین خدمات شهری شهردار در دو سال گذشته به خصوص در ساماندهی موضوعات و مسائل فوری قابل تحسین است.

وی با آرزوی موفقیت برای «مهندس امیر مداح»، به‌عنوان سرپرست شهرداری منطقه دو و با بیان اینکه نیروی انسانی موجود در این منطقه متناسب با وضعیت موجود و حجم کاری آن نیست، خاطرنشان کرد: نیروها در منطقه دو متحمل فشار زیادی هستند؛ بنابراین، باید نگاه متفاوتی به این منطقه وجود داشته باشد.

شعرباف ضمن تشکر از زحمات «رضا خیاط‌زاده»، شهردار پیشین منطقه دو شهر کرمان، ادامه داد: «مهندس خیاط‌زاده»، از لحاظ شاخص‌های درآمدی و میزان پاسخ‌گویی، عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به مدیریت جدید معاونت خدمات شهری توسط «محمود ایرانمنش»، گفت: از معاونت خدمات شهری طی شش‌ماه آینده انتظارات خاصی دارم و منتظر تحولات ملموسی در این حوزه تا پایان هستم.

شهردار کرمان ضمن تشکر از «محمدمهدی حمزه‌پور»، سرپرست پیشین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، به‌دلیل داشتن نگاه هم‌سو و گفتمانی و برقراری تعاملات جدید در حوزه فرهنگی، «عبدالرضا شیخ‌شعاعی»، معاون شهردار و سرپرست جدید این سازمان را نیز فردی فرهنگی و آشنا به امور رسانه معرفی کرد و ادامه داد: منتظر اتفاقات خوب در حوزه فرهنگی و ایجاد تعاملات جدید در این حوزه هستم.

وی در خصوص انتصاب مدیران رده‌های میانی و پایین‌تر نیز گفت: تعیین مدیران میانی در اختیار مدیران ارشد است.

شعرباف با بیان اینکه تیم ارزیابی عملکرد همچنان در حال بررسی است، تصریح کرد: برای تعیین شهرداران مناطق، در حال جمع‌بندی هستیم و به‌زودی تغییرات اِعمال و اعلام می‌شود.

در ادامه این جلسه، مریم ایلاقی حسینی، معاون پیشین شهرسازی و معماری شهردار کرمان، ضمن تشکر از حُسن نظر شهردار کرمان، معاونت شهرسازی و معماری را معاونت آینده ذکر و تاکید کرد: تأثیر و نمود تغییرات انجام شده به خصوص در لوایح درآمدی، در اجرا مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی شده با احساس مسئولیت، در مسیر درست گام برداشته شود، اضافه کرد: با در نظر گرفتن زمان‌بر بودن روند صدور پروانه ساخت‌وساز، سعی کردیم با همکاری کارشناسان شهرداری و استفاده از فناوری، روند این مسیر را کوتاه و رضایت مردم را جلب کنیم.

محسن پور اسماعیلی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرمان نیز جبهه اول برخورد مردم را با حوزه شهرسازی دانست و با بیان اینکه روند صدور پروانه ساختمانی هم‌اکنون سرعت خوبی دارد، گفت: در این معاونت شایسته‌سالاری و ارائه آموزش‌های لازم مدنظر قرار می‌گیرد.

در ادامه عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز مأموریت ویژه این سازمان را پرداختن به خانواده بزرگ شهرداری کرمان دانست و ادامه داد: استفاده از نظرات کارشناسان زبده در موضوعات مختلف از دیگر اولویت‌هاست.

محمود ایرانمنش، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز ضمن تشکر از حُسن اعتماد شهردار کرمان، بر خدمت خالصانه و جهادی تأکید کرد و حوزه خدمات شهری را بسیار پُرحجم و اغلب خدمات ارایه‌شده به مردم را در این حوزه دانست.

رامین امیر مداح، معاون پیشین خدمات شهری و سرپرست شهرداری منطقه دو شهر کرمان نیز با بیان اینکه خدمات شهری نمایانگر فعالیت‌های شهرداری در شهر است، از تلاش همکاران معاونت خدمات شهری تشکر کرد و ادامه داد: از موضوعات مهم و قابل پیگیری در حوزه خدمات شهری می‌توان به پیشبرد برنامه‌های کمیته سالگرد شهادت سردار دل‌ها، ساماندهی آرامستان «بهشت کریمان» و ادامه ساماندهی خاک و نخاله‌های شهری اشاره کرد.

وی افزود: توسعه شبکه آب خام، احداث و راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و فراهم آوردن تجهیزات لازم برای سازمان آتش‌نشانی نیز مدنظر واحد خدمات شهری بوده است.

رضا خیاط‌زاده، شهردار سابق شهرداری منطقه دو نیز ضمن تشکر از شهردار کرمان، هدف اصلی خود را در مدت خدمت، افزایش درآمدهای مورد انتظار در شهرداری منطقه دو اعلام کرد.

همینطور محمدمهدی حمزه‌پور، سرپرست پیشین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز ضمن تشکر از حُسن نظر شهردار کرمان و مهندس پوراسماعیل، سرپرست سابق شهرداری، خدمت در این مدت اندک را فرصت خوبی دانست و گفت: خوشحال هستم که این امانت به‌دست فردی باتجربه سپرده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در این آئین طی احکام جداگانه‌ای از سوی شهردار کرمان، «محسن پوراسماعیل»، به‌عنوان «سرپرست معاونت شهرسازی و معماری و بازرس ویژه شهردار»؛ «عبدالرضا شیخ‌شعاعی»، به‌عنوان «معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری»؛ «محمود ایرانمنش»، به‌عنوان «سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری»، و «رامین امیر مداح»، به‌عنوان «سرپرست شهرداری منطقه دو» منصوب شدند.
همچنین در این آئین از زحمات «مریم ایلاقی حسینی»، «معاون پیشین شهرسازی و معماری شهردار»؛ «رضا خیاط‌زاده»، «شهردار پیشین منطقه دو»، و «محمدمهدی حمزه‌پور»، «سرپرست پیشین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری» قدردانی شد.

کد خبر 536345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.