یاوری: قرار است مستندی از زندگی پدرم ساخته شود

فرزند مرحوم یاوری گفت: قرار است مستندی از زندگی پدرم ساخته شود. این کار با همت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان اصفهان انجام می‌شود تا تمام لایه‌های پنهان زندگی وی و رازهای ماندگاری و همینطور اصولی که به آن معتقد بود در آن مستند به نمایش در بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز -پنج شنبه ۲۷ آبان‌ماه- در آئین بزرگداشت «محمود یاوری»، اظهار کرد: شایسته‌تر می‌دانستم به جای من عموی بزرگوارم محمد یاوری حضور داشته باشند، اما به دلیل مسئولیت و تعهدی که به کارش دارد این وظیفه برعهده من قرار گرفت. راز ماندگاری محمود یاوری را شاید بسیار شنیده باشید؛ صداقت در گفتار و رفتار در طول این سال‌های فعالیت‌ها و عشق به کشور، مسئولیت‌پذیری و خانواده‌دوستی باعث شده بود که در تمام این سال‌ها به نیکی از او یاد شود. خدا را شاکریم که بعد از گذشت یک سال از رحلت پدرم هر جایی در جامعه یا فضای مجازی از او به نیکی یاد می‌کنند.

ادامه راه پدر آرزوی من است

وی ادامه داد: این می‌تواند مقداری بار سنگین فراق را کم کند. خوشحالیم که در دوره‌ای زندگی کردیم که هم عصر محمود یاوری بودیم و قرابت خوبی را حس کردیم. مجری محترم از حضور نوه‌های پسری مرحوم یاوری سراغ گرفتند و باید بگویم آنها هم خیلی دوست داشتند اینجا باشند، اما در مکتبی بزرگ شده‌اند که تعهد و مسئولیت‌پذیری در آن حائز اهمیت است. آنها با تیم و در حال تمرین هستند و نمی‌توانند اینجا باشند.

فرزند مرحوم یاوری در خصوص ساخت یک مستند با موضوع زندگی پدرش، گفت: قرار است مستندی از زندگی پدرم ساخته شود. این کار با همت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان اصفهان انجام می‌شود تا تمام لایه‌های پنهان زندگی وی و رازهای ماندگاری و همینطور اصولی که به آن معتقد بود در آن مستند به نمایش در بیاید تا نسل جوان شناخت بهتری از مرحوم یاوری پیدا کنند. در اصل بتوانند با تاسی از رفتار ایشان زندگی خود را بهتر پیش ببرند.

وی تصریح کرد: پدر همیشه بر روی سه چیز در زندگی تاکید داشتند. دو مورد آن دست انسان نیست و مورد دیگر در اختیار انسان است. آمدن و رفتن دو موردی که در ید خداوند است، اما چگونه زندگی کردن است که باعث می‌شود تا روزی در جایگاهی قرار بگیریم قدردان زحمات دیگران باشیم. امیدوارم بتوانیم راه پدرم را ادامه دهیم.

یاوری اظهار کرد: پدرم در عرصه‌های مختلف زندگی خود فعالیت‌های بسیاری داشت. چه در لباس مقدس نیروی انتظامی و چه زمان‌هایی که بازیکن یا مربی فوتبال بود. شاید عده‌ای ندانند، اما زمانی مرحوم یاوری در ابتدای دهه ۷۰ در اصفهان و تهران مشاور شهردار نیز بود، حضور پدرم در هر عرصه‌ای مؤثر بود و در اواخر دهه ۷۰ با هزینه خود به آلمان رفت و حدود یک ماه در تمرینات بایرن مونیخ شرکت کرد، به دلیل تعهدی که به شهرداری داشت پیشنهاد ایجاد دستگاه‌های بدنسازی که در حال حاضر در سطح شهر وجود دارد را داد در حال حاضر شاهد هستیم که این دستگاه‌ها با کیفیت بهتر به سلامت شهروندان کمک می‌کند.

بزرگان زیادی در اصفهان شایسته تقدیر و احترام هستند

وی گفت: از کمیته پیشکسوتان هیئت فوتبال استان اصفهان که موضوع نام گذاری میدانی به نام مرحوم یاوری را پیگیری کردند تشکر می‌کنم، این را به فال نیک می‌گیرم و قدردان زحمات همه عزیزان هستم. از اداره ورزش و جوانان نیز به دلیل پیشنهاد ساخت مستندی با موضوع زندگی مرحوم یاوری نیز باید تشکر کنم. همچنین از باشگاه سپاهان و آقای ساکت به دلیل حمایت‌هایی که در ارتباط سردیس پدر داشتند باید سپاس گزاری کنم. در پایان نیز از شهردار و شورای شهر اصفهان چه در دوره قبل و چه در دوره جدید تشکر می‌کنم چراکه زحمات زیادی در خصوص نامگذاری این میدان کشیدند.

فرزند مرحوم یاوری اضافه کرد: امیدوارم با کمک شهرداری اصفهان شهری داشته باشیم که امکانات خوبی در زمینه ورزش داشته باشد. همینطور که در دیگر زمینه‌ها عالی هستیم در ورزش نیز بتوانیم امکانات مناسبی داشته باشیم. بزرگان زیادی در اصفهان بوده‌اند که شایسته تقدیر و احترام هستند، افرادی همچون ارحام صدر، استاد حسن کسایی و مرحوم محمدعلی کشاورز که الگوهای ماندگاری در شهر هستند و فکر می‌کنم باید نامشان برده شود تا جوانان ما با آنها بیشتر آشنا شوند و از الگوهای منحط غربی فاصله بگیرند.

کد خبر 536306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.