۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

۱۰ کشورکم بازدید جهان شامل سن مارینو، لیختن اشتاین، آنگویلا، پالائو، سنت وینسنت و گرنادین ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه‌گیری بیماری COVID-۱۹ باعث کاهش شدید گردشگری در سطح بین‌المللی شده است. مقاصد اصلی گردشگری مانند فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین و ایتالیا هنوز به آمار خود در سال ۲۰۱۹ نرسیده است. ۱۰ کشور برتر حدود ۴۰ درصد از کل مسافران جهان را به خود اختصاص داده‌است. فرانسه، اسپانیا، ایالات متحده و پس از آن چین، ایتالیا، ترکیه و مکزیک، تایلند، آلمان و بریتانیا نیز به ۱۰ مقصد پربازدید جهان تبدیل شده است.

در این رتبه‌بندی کشورهایی نیز وجود دارد که بازدیدکننده اندکی داشته‌اند. این مقاصد در سرتاسر جهان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله خشونت و فقر قرار گرفته‌اند یا به اندازه کافی بزرگ نبوده‌اند که بتوانند به رسمیت شناخته شوند. در ادامه شما را با ۱۰ کشور کمتر بازدید شده در جهان آشنا می‌کنیم:

سن مارینو

این ایالت کوچک در شمال ایتالیا، با مساحت کمی بیش از ۶۱ کیلومتر مربع و جمعیت ۳۳ هزار نفر، ۱۱۱ هزار مسافر بین‌المللی را ثبت کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانستند به گردش در کل کشور در یک روز یا حتی کمتر از آن بپردازند.

۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

لیختن اشتاین

بر اساس اطلاعات سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) این کشور کوچک در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۸ مسافر بین‌المللی را ثبت کرده است. مساحت این کشور ۱۶۰ کیلومتر مربع بوده، بین اتریش و سوئیس قرار دارد و جمعیت آن ۳۹ هزار نفر است. قلعه وادوز (Vaduz) با مناظر عالی از شهر و دره راین (Rhine Valley) یکی از جاذبه‌های دیدنی لیختن اشتاین است. این کشور دارای ۱۱ بخش است که همگی توسط کوه احاطه شده‌اند.

آنگویلا

این قلمرو برون‌مرزی بریتانیا، جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب با مساحت ۹۱ کیلومتر مربع است که تقریباً ۱۶ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۱۹، آنگویلا پذیرای ۹۵ هزار گردشگر بود. بازدیدکنندگان این جزیره معمولاً مسافران یا دریانوردانی است که با قایق‌های بزرگ و کوچک به این کشور سفر می‌کنند. این جزیره دارای زیباترین سواحل دریای کارائیب است. اگرچه آنگویلا برای گردشگری بین‌المللی، مقصد شناخته شده‌ای نیست، اما دیدن آن خالی از لطف نیست.

۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

پالائو

جمهوری پالائو مجمع الجزایری متشکل از بیش از ۵۰۰ جزیره کوچک است که در غرب اقیانوس آرام واقع شده است. پالائو یک مقصد عالی برای علاقه مندان به غواصی است. در سال ۲۰۱۹ تعداد گردشگران این کشور جزیره‌ای به کمتر از ۹۵ هزار نفر کاهش یافت.

سنت وینسنت و گرنادین ها

سنت وینسنت و گرنادین ها یکی دیگر از مناطق کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا در دریای کارائیب است. این کشور جزیره‌ای که در غرب باربادوس واقع شده، دارای ۳۶۹ کیلومتر مربع مساحت است. در سال ۲۰۱۹ سنت وینسنت و گرنادین ها ۸۵ هزار بازدیدکننده داشت. این کشور به دلیل محل فیلمبرداری دزدان دریایی کارائیب شهرت دارد.

۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

تیمور شرقی

این کشور جزیره‌ای که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است تقریباً ۱.۳ میلیون نفر جمعیت دارد. تیمور شرقی مستعمره سابق پرتغال است که بعداً توسط اندونزی اشغال شد. ویرانی جنگ باعث شد ساکنان تیمور شرقی در فقر شدید زندگی کنند. این کشور در سال ۲۰۱۹، تنها ۸۱ هزار بازدیدکننده داشت.

گینه بیسائو

گردشگران این کشور به دلیل سال‌ها بی‌ثباتی و خشونت بین سنگال و گینه در سواحل اقیانوس اطلس رها شدند. جمهوری گینه بیسائو به دلیل داشتن سواحل با ماسه سفید، آب و هوای استوایی و تنوع زیستی فوق‌العاده غنی در خشکی و دریا متمایز است. این کشور در سال ۲۰۱۹ پذیرای ۵۲ هزار گردشگر بود.

۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

کومور

این کشور کوچک متشکل از سه جزیره بزرگ در جنوب شرقی آفریقا و در نزدیکی ماداگاسکار است که در آن ترکیبی از بی ثباتی سیاسی و فقر شدید مشاهده می‌شود. کومور که درست در کنار آب‌های اقیانوس هند واقع شده، مکان مناسبی برای گذراندن روز در سواحل زیبا و فراموش کردن فرهنگ غربی است. این کشور در سال ۲۰۱۹ تنها ۴۵ هزار بازدیدکننده را در فهرست خود ثبت کرد.

جزایر سلیمان

جزایر سلیمان دارای بیش از ۹۹۰ جزیره است، اما اکثر جمعیت آن بر روی ۶ جزیره اصلی متمرکز است. جزایر سلیمان یکی از مستعمره‌های سابق بریتانیا است که در شرق پاپوآ گینه نو واقع شده است و معمولاً از شهر بریزبن استرالیا و یا فیجی به آنجا سفر می‌کنند. در سال ۲۰۱۹ این کشور فقط ۲۹ هزار گردشگر داشت.

مونتسرات

این بهشت کم بازدید که در دریای کارائیب واقع شده است، برای اولین بار در قرن پانزدهم توسط کریستف کلمب، دریانورد اسپانیایی کشف شد. این منطقه برون مرزی بریتانیا که در جنوب شرقی پورتوریکو واقع شده است، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ هزار گردشگر را از آن خود کرد. اولین ساکنان مونتسرات، انگلیسی و ایرلندی‌ها بودند که در سال ۱۶۳۲ با کشتی به این جزیره سفر کردند.

۱۰ کشور کم بازدید جهان+تعداد گردشگران و مساحت کشورها

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 536285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.