عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان مهم‌ترین عامل تصادفات در کاشان را عدم توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین بساطی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: برای کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی، اقدامات آموزشی خوبی صورت گرفته است به طوری که به کمک اصحاب رسانه و جراید توفیقات خوبی در این حوزه داشته‌ایم.

وی در ادامه عدم رعایت حق تقدم، حرکت با دنده عقب، تغییر مسیر ناگهانی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را به ترتیب مهم‌ترین عامل تصادفات درون شهری اعلام کرد و از شهروندان خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نسبت به کاهش تصادفات اقدام کنند.

بساطی با تاکید بر اصل پیشگیری در سوانح رانندگی، تصریح کرد: در هفت ماه سال جاری جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی اولویت اول جرایم در سطح شهرستان است و طی بررسی به عمل آمده عامل ۲۷ درصد تصادفات درون شهری عدم توجه به جلو از سوی رانندگان است.

وی با توجه به وجود ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح شهر کاشان افزود: رفع نقاط حادثه خیز تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات، خصوصاً تصادفات منجر به به فوت دارد لذا مسئولان ذیربط باید با جدیت در این زمینه عمل کنند.

کد خبر 536282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • attar ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    علت اصلی عدم توجه به جلواینکه راننده اصلا عدم توجه راننده به نقص فنی وسیله نقلیه خود و توان توقف درست محاسبه نکرد! مثلا راننده ترمزگرفت وباید وسیله نقلیه به فاصله 5متر توقف کند؛بطور استاندارد. امابجای 5متر؛ 5 متر و10 سانت فاصله بیشتر میگیره. واین ده سانت اضافه؛ کافیست برایجاد حادثه یاحتی مرگ میباشد. وعلتش نقص فنی در سیستم تعلیق، ترمز، لاستیک، تار بودن شیشه جلو، روشنائی کافی نیست یاهمه موارد. که معمولا رانندها اهمیتی زیادی بخرج نمیدن! وسیله دارای نقص فنی دراین موارد حداقل نباید بیمه بشن